haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

۹ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف دلیل کارآیی و عملکرد فوق العاده دارای شهرت جهانی است. اما چه چیزی این بلبرینگ را در میان تمامی بلبرینگ های Skf خاص می کند؟

عمر خدمات چشمگیر، تحمل بارهای سنگین و نامتعادل، کاهش دمای عملیاتی، غلتک های خود هدایت شونده برای به حداقل رساندن اصطکاک و کاهش سطح سر و صدا و ارتعاش تنها بخشی از ویژگی های شگفت انگیز بلبرینگ شیار عمیق اس ک اف را تشکیل می کند. همانطور که می بینید بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف مزایای متعددی را برای طیف گسترده ای از برنامه ها، ارائه می دهد. اما حرف هایی که درباره این بلبرینگ گفته می شود تا چه حد صحت دارد؟

دیجی برینگ در این مقاله قصد دارد بلبرینگ شیارعمیق اس کا اف را زیر ذره بین کارشناسان خود قرار دهد و نظر صادقانه خود را در مورد ویژگی های برجسته آن، با شما در میان بگذارد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف

با یک نگاه به طراحی بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف، می توان متوجه شد که بر روی آن نهایت دقت و ظرافت به کار رفته است. از تکنولوژی SKF هم چیزی کمتر از این انتظار نمی رود!

بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف از فولاد با کیفیت بالا، فوق تمیز و سخت ساخته شده است که برای اطمینان از حداکثر استحکام و دوام تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد.

غلتک های خود هدایت شونده یکی از ویژگی های اصلی طراحی بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف هستند. این غلتک‌ های کروی استوانه ای نه تنها اصطکاک درون بلبرینگ را کاهش می ‌دهند، بلکه به بلبرینگ اجازه می‌ دهند تا انحراف زاویه ‌ای را نیز در خود جای دهد. این کمک می کند تا احتمال خرابی بلبرینگ ها در برنامه هایی که مستعد ناهماهنگی هستند کاهش ، فواصل تعمیر و نگهداری افزایش یابد و بهره وری به حداکثر برسد.

اما نوآوری در طراحی بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف تنها به اینجا ختم نمی شود. این بلبرینگ همچنین دارای حلقه ‌های راهنمای شناور است که غلتک‌ های تخلیه‌ شده را با دقت هدایت م ی‌کنند و اطمینان می ‌دهند که در موقعیت بهینه وارد منطقه بارگیری شده ‌اند. این به حفظ حداکثر عملکرد کمک می کند و اصطکاک و حرارت اصطکاک را در سطوح پایین نگه می دارد.

تحمل بار بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف

بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف ظرفیت حمل بار قابل توجهی دارد. این امر بلبرینگ را قادر می ‌سازد تا بارهای شعاعی سنگین را همراه با بارهای محوری بالا در هر دو جهت تحمل کنند، و آنها را برای کاربردهای سنگین مانند توربین‌ های بادی و تجهیزات معدن ایده ‌آل می ‌سازد.

سرعت بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف

معمولا از بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف در برنامه هایی که در سرعت‌ های کم تا متوسط کار می ‌کنند، استفاده می شود.

آب بندی بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف

اگر به اندازه کافی مراقب گرد و غبار، کثیفی و آلودگی نباشید، سرمایه گذاری روی بهترین بلبرینگ ممکن برای برنامه شما نفعی به همراه نداشته باشد. گزینه های آب بندی بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف عبارتند از:

  • ورق فولادی نیتریل تقویت شده NBR))
  • نیتریل هیدروژنه تقویت شده ورق فولادی HNBR))
  • فلوئوروکربن تقویت شده ورق فولادی FKM))

 

یک بلبرینگ مهر و موم شده به طور قابل توجهی نیاز به تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد، مصرف گریس را به حداقل می رساند و اثرات زیست محیطی شما را کاهش می دهد. نه تنها این، بلکه با بهینه سازی زمان کار، از عمر طولانی تری نیز بهره مند خواهید شد.

طول عمر مفید بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف

در مورد طول عمر مفید، این یکی از مواردی است که در مورد بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف بیشتر به چشم می آید. با توجه به آزمایشات صورت گرفته در آزمایشگاه تحقیقاتی SKF، بلبرینگ شیار عمیق از طول عمری دوبرابر نسبت به دیگر رقبای خود برخوردار است. این امر، عملکرد و قابلیت اطمینان بخش بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف را نشان می دهد.

علت طول عمر بالای بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف، ترکیبی از فولاد به کار رفته در ساخت آن، همراه با بهبود فرآیند عملیات حرارتی که در طول فرآیند تولید انجام می‌شود.

با قرار دادن طول عمر بالا در کنار طراحی خاص، تحمل بار بالا و قابلیت خود تنظیمی آن، خواهید فهمید که چرا بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف در هر صنعتی بسیار محبوب هستند.

در نهایت...

واضح است که چرا بسیاری از صنایع برای به حرکت درآوردن ماشین آلات خود به بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف متکی هستند.

اگر قصد خرید بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف را دارید دیجی برینگ اینجا است تا به شما کمک کند.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

هر راننده ای باید بداند که بلبرینگ ها جزء ضروری در عملکرد همه خودرو ها هستند و در قسمت های مختلف خودرو از جمله چرخ ها، موتور و سیستم انتقال قدرت استفاده می شوند. بلبرینگ ها به کاهش اصطکاک کمک می کنند و امکان حرکت نرم قطعات متحرک را فراهم می کنند و در نتیجه کارایی و عملکرد خودرو را بهبود می بخشند. در این مقاله به بررسی انواع بلبرینگ ها که هم در صنعت تحت عنوان بلبرینگ صنعتی شناخته می شوند و هم در صنعت خودرو با عنوان بلبرینگ های خودرویی، و کاربرد آن ها در قطعات مختلف خودرو می پردازیم.

بلبرینگ ها یکی از مهم ترین و در عین حال معمول ترین قطعات موتور هستند. بلبرینگ های مختلفی در یک موتور وجود دارد، اما ما به سه مورد از رایج ترین آن ها خواهیم پرداخت: ژنراتور، پمپ آب و سوپر شارژر.

  • دینام یا ژنراتور

ژنراتور یا همان دینام، وظیفه تولید برق برای تامین انرژی خودرو را بر عهده دارد. در این قسمت یک بلبرینگ بزرگ قرار گرفته که در انتهای میل لنگ نصب می شود و وظیفه چرخش آن را بر عهده دارد.

  • پمپ آب (واتر پمپ)

پمپ آب، مایع خنک کننده را از طریق بلوک و سر سیلندر به گردش در می آورد تا از گرم شدن بیش از حد آن ها جلوگیری کند. این وسیله یک بلبرینگ کوچک از نوع پروانه ای است که در جلوی بلوک موتور نصب شده و توسط تسمه یا زنجیر تایم هدایت می شود.

  • توربو شارژر

 

سوپر شارژر وسیله ای است که فشار هوای ورودی به موتور را افزایش می دهد و در نتیجه باعث افزایش توان خروجی می شود. این یک بلبرینگ از نوع گریز از مرکز است که به جلوی موتور متصل شده و توسط میل لنگ به حرکت در می آید.

بلبرینگ های موجود در سیستم انتقال قدرت

  • بلبرینگ کلاچ

خودروی شما دارای یک سیستم گیربکس پیچیده است که به چندین بلبرینگ متکی می باشد تا آن را روان نگه دارد. بلبرینگ کلاچ در محفظه کلاچ قرار دارد و به دیسک کلاچ اجازه می دهد تا از فلایویل جدا شود.

  • جعبه دنده یا گیربکس

 

سیستم انتقال قدرت خودرو شما وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ ها را بر عهده دارد و این کار را با تغییر نسبت دنده بسته به سرعت خودرو انجام می دهد. به همین دلیل است که گیربکس خودروی شما بسیار مهم است و به ماشین شما اجازه می دهد تا در رنج سرعت های مختلف بتواند حرکت خود را ادامه دهد.

  • شفت انتقال قدرت

شفت انتقال قدرت یکی از اجزای کلیدی سیستم انتقال قدرت است و وظیفه انتقال نیرو از موتور به گیربکس را بر عهده دارد. این قطعه از یک طرف به موتور و از طرف دیگر به گیربکس متصل می شود.

  • دیفرانسیل

دیفرانسیل یکی دیگر از اجزای کلیدی سیستم انتقال قدرت است که بین دو محور محرک قرار می گیرد و وظیفه توزیع یکنواخت نیرو بین آن ها را بر عهده دارد. این قطعه از این رو اهمیت دارد که از چرخش سریع تر یک چرخ نسبت به دیگری جلوگیری می کند.

  • هاب چرخ ها

در نهایت، توپی چرخ را داریم. مسئول نگه داشتن چرخ در جای خود است و به محور های محرک به وسیله یک بلبرینگ متصل می شود.

سیستم فرمان و هدایت خودرو وتاثیر بلبرینگ در کارکردشان

 

اگر بلبرینگ مورد استفاده در این بخش دچار خرابی شود، متوجه خواهید شد که هدایت ماشین شما سخت تر شده است. همچنین ممکن است هنگام چرخاندن چرخ صدای خراش را بشنوید. در صورت دیدن این موضوع، هر چه سریع تر نسبت به تعویض بلبرینگ اقدام کنید.

  • شفت فرمان

چند بلبرینگ مختلف در سیستم فرمان وجود دارد. آن هایی که بیشترین ساییدگی را دارند آن هایی هستند که در شفت فرمان و دنده فرمان قرار دارند. به همین دلیل بسیار مهم است که مطمئن شوید همیشه در شرایط خوبی هستند.

  • دنده فرمان

هنگامی که فرمان را می چرخانید، شفت فرمان به چرخ دنده فرمان متصل می شود. سپس چرخ دنده فرمان چرخ ها را به سمتی که می خواهید بروید می چرخاند. این بخش بسیار مهمی از ماشین شما است و بدون بلبرینگ مناسب کار نخواهد کرد.

 

بلبرینگ و نقش آن در کولر خودرو

بلبرینگ ها در سیستم های تهویه مطبوع (AC) ماشین شما نیز استفاده می شوند. بلبرینگ ‌های کروی در فن ‌ها و کمپرسور های موتور دمنده AC استفاده می ‌شوند تا پره‌ های فن را قادر ‌سازند که با سرعت بالا بدون هیچ گونه لرزشی بچرخند. نیروی گریز از مرکز ایجاد شده توسط چرخش با سرعت بالا به پره ‌های فن کمک می‌ کند تا هوا را به سرعت حرکت دهند که به خنک شدن سریع خودرو کمک می ‌کند.

بلبرینگ ها همچنین به کاهش اصطکاک در زمانی که فشار زیادی به قسمت های چرخان کمپرسور یا فن دمنده وارد می شود کمک می کنند. این امر فرسودگی و پارگی تسمه کولر را کاهش می دهد و تضمین می کند که این قطعات بیشتر دوام می آورند و حداکثر عملکرد خنک کننده را ارائه می دهند. بلبرینگ ها همچنین به کاهش سطح سر و صدا کمک می کنند.

  • بلبرینگ کمپرسور

 

بیایید در مورد یکی از مهم ترین بلبرینگ های موجود در خودرو که بلبرینگ کمپرسور است، صحبت کنیم که برای عملکرد روان سیستم تهویه مطبوع خودرو ضروری می باشد. بلبرینگ کمپرسور نقش حیاتی در گردش هوای داخل کابین دارد.

نتیجه گیری برای استفاده از بلبرینگ در خودرو

دیدیم که نقش بلبرینگ چقدر در یک خودرو حیاتی است؛ پس نمی توان از محصولات تقلبی استفاده کرد. اینجا نقش فروشنده قابل اعتماد پر رنگ می شود و دیگر قیمت اولویت نیست؛ بلکه اصالت کالاست که اهمیت بالایی پیدا می کند. دیجی برینگ که معتبر ترین فروشگاه اینترنتی بلبرینگ در سطح کشور می باشد سعی داشته تا بلبرینگ های خودرویی با کیفیتی همچون بلبرینگ اس کا اف SKF و سایر برند های معتبر خودرویی را با کمترین قیمت و با تضمین اصالت کالا در اختیار مشتریان خود از سراسر ایران بگذارد.

 

منبع: carstan

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

کدام بلبرینگ ها مناسب عملیات های سنگین هستند؟

 

دنیای پیچیده و جذاب بلبرینگ ها در صنایع سنگین با چالش های جدی روبرو است؛ البته شاید تنها سختی ای که در عملیات و صنایع سنگین متصور هستید، وزن زیاد مصالح باشد؛ اما چالش های بلبرینگ ها برای تحمل این امور تنها محدود به این نیست. عملیات های سنگین برای بلبرینگ ها را می توان عملیات هایی دانست که در آن بلبرینگ ها تحت بارهای شعاعی مضاعف، بارهای محوری مضاعف، دمای بیش از اندازه ی نرمال و حتی کار در سرعت های بسیار بالا قرار می گیرند. منظور از عملیات های سنگین را می توان با این مثال ها معرفی کرد: صنایع معدنی، تولید انواع انرژی، صنایع فولاد و ... را می توان به عنوان صنایعی نام برد که در مراحل مختلف خود از حفاری تا نورد به بلبرینگ های کارکشته نیاز دارند.

در این عملیات ها از بلبرینگ های مختلفی استفاده می شود؛ به طور مثال بلبرینگ های کف گرد می توانند بارهای محوری را تا مقدار قابل توجهی حمل کنند؛ ولی این نوع از بلبرینگ ها در برابر بارهای شعاعی بسیار ضعیف هستند؛ به صورتی که با اعمال مقداری کم از بارهای شعاعی به این بلبرینگ ها امکان آسیب دیدن این بلبرینگ ها وجود دارد. پس ابتدا برای دانستن این که کدام بلبرینگ برای عملیات های سنگین مناسب است، باید فرایند و عملیات خود را بشناسید و سپس بلبرینگ مورد نظر و مناسب را برای آن عملیات پیدا کنید.

آشنایی با صنایع بزرگ و بلبرینگ های خاص

صنایع بزرگ به طور معمول صنایع بسیار شناخته شده ای در میان مردم هستند. از میان این موارد می توان به صنعت خودرو سازی، صنعت پوشاک، صنایع فولاد، صنایع معدنی، صنایع غذایی و... اشاره کرد که در تمامی این صنایع نقش بلبرینگ ها غیر قابل انکار است. همان طور که می دانید تقریبا همه تجهیرات خانگی، رفاهی، تولیدی و هر دستگاه دیگری که می چرخد به بلبرینگ نیاز دارند. انواع زیادی از بلبرینگ ها هستند که در صنایع مختلف کاربرد دارند مانند بلبرینگ های شیار عمیق، بلبرینگ های کف گرد، بلبرینگ های دما بالا و... که هرکدام از این بلبرینگ ها با توجه به ویژگی هایی که دارند، برای محیط های کاری مختلف طراحی و انتخاب می شوند. البته در میان این بلبرینگ ها برخی از آنها بسیار خاص هستند و استفاده آنها در صنایع محدود تر است؛ به طور مثال بلبرینگ های مینیاتوری جزء بلبرینگ های خاصی هستند که استفاده از آنها محدود به صنایعی می شود که دقت بسیار بالا لازمه عملیات آنهاست.

مثال دیگری از این بلبرینگ ها، بلبرینگ توربین های بادی است که تنها مخصوص استفاده در توربین های بادی ساخته شده اند و به دلیل سایز بزرگشان و سرعت کم و توانایی تحمل بارهای محوری بسیار زیاد، تنها در این زمینه کاربرد دارند. با بررسی این مثال ها متوجه شدیم که عموما بلبرینگ های خاص به بلبرینگ هایی گفته می شود که از لحاظ سایز، توانایی تحمل بارهای شعاعی و محوری و تحمل دما و توانایی ویژه ای دارند که برای محیط های کاری به خصوصی طراحی شده اند. در ادامه برخی از این بلبرینگ ها در صنایع خاص را معرفی خواهیم کرد.

بلبرینگ های صنعت فولاد

بلبرینگ در صنعت فولاد در دسته بلبرینگ هایی هستند که باید بتوانند در محیط های کاری با دماهای بالا کار کنند. معمولا برای این محیط های کاری از بلبرینگ های به اصطلاح حرارتی یا دما بالا استفاده می شود که بتوانند به راحتی و با طول عمر بالا کار کنند. البته در صنایع فولاد، بلبرینگ ها باید آب بند نیز باشند که از ورود گرد و غبار یا براده ها جلوگیری کنند. به همین دلیل این بلبرینگ ها باید دارای کاسه نمد بوده و از قبل روغن کاری شده باشند. به طور مثال در نورد فولاد از بلبرینگ های شیار عمیق، رولبرینگ بشکه ای، رولبرینگ استوانه ای و از رولبرینگ های مخروطی نوع دما بالا با آلیاژ خاص استفاده می شود.

بلبرینگ صنایع معدنی

انواع بلبرینگ صنایع معدنی معمولا باید توانایی این را داشته باشند که بارهای شعاعی و بارهای محوری قابل توجهی را تحمل کنند؛ البته این بلبرینگ ها نیز به شدت در معرض آلودگی و گرد غبار هستند که الزام به استفاده از بلبرینگ های دارای کاسه نمد و آب بند را ایجاد می کند. بلبرینگ های صنایع معدن معمولا بلبرینگ های شیار عمیق، رولبرینگ مخروطی و رولبرینگ بشکه ای هستند. بلبرینگ های مورد نیاز این صنعت عموما جزء بلبرینگ های خاص نیستند و تهیه این نوع از بلبرینگ ها به نسبت راحت تر است؛ ولی در بخش هایی از صنعت معدن نیز بلبرینگ های خاص وجود دارند. یکی از این بخش ها سنگ شکن معدن است که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد.

بلبرینگ های دستگاه سنگ شکن

در دستگاه سنگ شکن فکی که در صنایع معدن و مشابه آن کاربرد دارد، بارهای شعاعی و محوری به طور ضربه ای وارد می شوند و بلبرینگ دستگاه سنگ شکن باید بتواند در برابر ارتعاشات مقاوم باشد. در این صنعت معمولا از رولبرینگ های مخروطی و بشکه ای استفاده میشود. این بلبرینگ ها نیز نیاز به آّب بند و کاسه نمد دارند که باید به این مورد نیز توجه کرد.

چگونه از عملکرد بلبرینگ های صنایع سنگین اطمینان پیدا کنیم؟

همانطور که گفتیم این بلبرینگ ها هرکدام باید در برابر چالش های مختلفی کارا باشند؛ به طور مثال برای اطمینان از درست کار کردن بلبرینگ ها در سرعت بالا می توان بلبرینگ ها را روغن کاری کرد. روغن کاری بلبرینگ را می توان با استفاده از روغن بلبرینگ و یا استفاده از گریس های مخصوص انجام داد. یا برای اطمینان از طول عمر بالای بلبرینگ هایی که در در معرض آلودگی و گرد و خاک هستند، از کاسه نمد استفاده کرد. برای صنایع فولاد باید از بلبرینگ های دما بالا استفاده کنید؛ ولی به صورت کلی انجام عملیات نت (نگهداری و تعمیرات) می تواند به افزایش طول عمر بلبرینگ ها و همچنین به کارکرد هرچه درست تر آنها کمک کند.

برند های معتبر حوزه بلبرینگ های صنایع بزرگ

این بلبرینگ ها معمولا توسط برندهای زیادی تولید می شوند؛ البته تمامی این برند ها کیفیت خوبی ندارند. برند هایی مانند SKF ، TIMKEN ، KOYO و ... از برترین برند های بلبرینگ هستند که شما برای خرید می توانید ابتدا به سراغ این کمپانی های شناخته شده بروید. متاسفانه این برند ها در بازار های کشور ما هیچ نمایندگی رسمی ای ندارند و شما باید برای خرید بلبرینگ از این برند ها به فروشنده ها و وارد کننده ها مراجعه کنید؛ البته که باید به این موضوع نیز توجه کنید که به دلیل نبودن نمایندگی ممکن است که اجناس تقلبی نیز خریداری کنید. ما برای شما کاربران عزیز و محترم فروشگاه مطمئنی را پیدا کرده ایم که شما می توانید با اطمینان خاطر برای خرید هر نوع برند بلبرینگ به آنها مراجعه کنید. فروشگاه دیجی برینگ یکی از قدیمی ترین واردکننده های بلبرینگ با بیش از دو دهه سابقه در واردات انواع بلبرینگ های مخصوص صنایع از برند های معتبر نام برده شده است که سالهاست مورد اعتماد صاحبین صنایع بزرگ ایرانی می باشد.

 

منبع: ویرگول

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

امروزه با گسترش استفاده از ابزار آلات مکانیکی و الکتریکی که از همه گیر ترین آن ها، می توان به خودرو ها اشاره کرد، نیاز به حمل بار ها در هنگام چرخش قطعات نیاز افزایش یافته است. بلبرینگ همان ابزاریست که در این زمینه می تواند مهم ترین کمک جهت پشتیبانی قطعات مکانیکی باشد. در ادامه با همراه باشید تا بهترین مرکز خرید بلبرینگ ایران را به شما معرفی کنیم.

نقش بلبرینگ در صنایع

همان طور که گفتیم تقریبا همه صنایع در راه رسیدن به اهداف خود، جهت افزایش بهره وری خطوط تولیدی موجود در کارخانجات، قطعا به استفاده از بلبرینگ مجبورند؛ چرا که روی قطعات دوار هر دستگاهی همیشه مقدار زیادی بار وجود دارد و لازمه کارکرد صحیح و طولانی مدت این دستگاه ها این است که بار روی آن ها مستهلک شده و به شفت وارد نشود تا این قطعه را دچار خمش و از کار افتادگی نکند. اما در ایران هر صنعت از برند معروف مور د نظر خود خرید بلبرینگ را انجام می دهد. صنایع فولاد، معادن، سیمان، پتروشیمی،خودرو سازی و بسیاری از دستگاه های خانگی و صنعتی دیگر از وجود بلبرینگ بهره می برند.

ارتباط برند های بلبرینگ معروف و صنایع مختلف در ایران

در این قسمت میخواهیم با این موضوع آشنا شویم تا بدانیم که هر صنعت در ایران بیشتر گرایش به چه برندی در حوزه بلبرینگ سازی دارد تا بتوان مهم ترین منابع فروش و قیمت بلبرینگ را معرفی نمود.

به طور مثال صنعت فولاد را در نظر بگیرید. این صنعت پر است از بار های شدید و سنگین دوار که نیاز زیاد این صنعت به بلبرینگ را توجیه می کند. اصولا برای صنایع فولادی، قیمت بلبرینگ SKF بسیار اهمیت دارد؛ چرا که بیشتر خرید این صنایع از بلبرینگ SKF می باشد. سایر صنایعی که در بخش قبل معرفی شدند تقریبا از هر گونه برند معتبری خرید می کنند و بیشتر کیفیت بلبرینگ برای آن ها حائز اهمیت است.

قیمت بلبرینگ و اهمیت آن برای خریدار

اصولا هنگامی که پای خریداران از صنایع بزرگ به میدان تجارت بلبرینگ باز می شود، قیمت بلبرینگ دیگر جای خود را به کیفیت می دهد تا بتوان بزرگان این صنعت را راضی به امضای قرارداد کرد. اما همان طورکه کیفیت اهمیت پیدا کرده است، قیمت بلبرینگ نیز بی اهمیت نشده است؛ بلکه در ارزش خود باقی مانده و خریدار چون به دنبال قرارداد بزرگ است نیاز دارد تا قیمت بلبرینگ هم به صورت اقتصادی تعیین گردد. در بازار ایران رقابت بر سر خرید بلبرینگ از برند های ژاپنی و اروپایی بسیار داغ است که می شود به عنوان بزرگ ترین رقابت، رقابت بین قیمت بلبرینگ ناچی و قیمت بلبرینگ FAG را نام برد.

خب طبیعی است که برند های اروپایی می توانند در این بازی در بازار ایران، قافیه را به قیمت بلبرینگ های ژاپنی ببازند. به دو دلیل عمده:

  1. تفاوت فاحش قیمت یورو و ین
  2. هزینه ترابری و عوارض کمتر بلبرینگ های ژاپنی نسبت به بلبرینگ های اروپایی

این در حالیست که کیفیت آن ها در برند های معتبر هر دو منطقه بسیار پایاپای است و هیچ کدام در رقابت کیفیت بازنده به دیگری نیست.

نتیجه گیری جهت خرید بلبرینگ در ایران

حال که این مطالب را مطالعه کرده اید، متوجه شدید که آنچه بابت قیمت بلبرینگ FAG یا قیمت بلبرینگ SKF که از برترین برند های اروپا می باشند، پرداخت می کنید بابت آوازه و شرایط واحد پولی آن ها در بازار ایران است؛ در حالی که شما می توانید همان بلبرینگ با همان کیفیت را از یک برند ژاپنی معتبر همچون NACHI, KOYO, NSK خرید کرده که قیمت بلبرینگ ناچی بسیار کمتر از همه این ها می باشد.

معرفی بهترین فروشنده بلبرینگ در ایران

در بازار کشور، فروشگاه های آنلاین و حضوری زیادی جهت خرید انواع بلبرینگ و رولبرینگ فعالیت دارند. بسیاری از آن ها فروشگاه معمولی وتعدادی هم امتیاز نمایندگی فروش برخی از برند ها را دارا می باشند. در این بین دیجی برینگ که یک فروشگاه آنلاین و حضوری معتبر در حوزه فروش انواع بلبرینگ های صنعتی و خودرویی می باشد، با کسب امتیاز نمایندگی بسیاری از برند های بلبرینگ معتبر دنیا، سعی کرده تا حاشیه سود قانونی را رعایت کرده و بلبرینگ را با پایین ترین قیمت موجود در بازار، به مشتریان خود عرضه کند. پس اگر به دنبال شرکتی تجاری جهت خرید انواع بلبرینگ های مورد نیاز خود بودید و اطمینان و قیمت از اهمیت بالایی برای شما برخوردار بود، حتما سری به سایت دیجی برینگ زده و با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

منبع: قطره

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

هیچ چیز مانند تجهیزات معدنی و سنگ شکن یاتاقان ها را به چالش نمی کشد. تمامی فعالیت های صنعت معدن به کارکرد مداوم تمامی ماشین آلات، تجهیزات و ابزارهای خود نیاز مبرم دارند. بنابراین تمامی قطعات و ماشین آلاتی که در این صنعت به کار گرفته می شود، دارای طراحی منحصر به فردی هستند. در این میان، بلبرینگ ها نقش بسیار حیاتی ای در عملکرد ماشین آلات صنعت معدن ایفا می کنند.

بلبرینگ‌ های صنایع معدن برای تحمل بار، دمای بالا و سختی محیط طراحی شده اند. طراحی خاص برای تحمل بارهای شدید، شن، ارتعاش و ضربه ها، می تواند خطر خرابی برنامه ریزی نشده را کاهش، فواصل سرویس تجهیزات را افزایش دهد و عملکرد حین کار را بهبود بخشد. در ادامه با سخت ترین بخش ها و پرکاربردترین بلبرینگ ها در صنعت معدن آشنا خواهیم شد. با دیجی برینگ همراه باشید.

راه حل های بلبرینگ برای تجهیزات معدن و مواد و ماشین آلات پردازش

تجهیزات ساختمانی و معدنی تجهیزات مختلفی مانند بیل مکانیکی، لودر ، بولدوزر، کمپرسی، گریدر، سنگ شکن، تراکم کننده ارتعاشی، جرثقیل، بالابر و ... را پوشش می دهد. بدون این تجهیزات، هیچگونه فعالیت های ساختمانی و معدنی امکانپذیر نخواهد بود.

ماشین آلات در حین سرویس با زمین های شدید و شرایط عملیاتی مواجه می شوند. آوار، بارهای سنگین، ضربه ها، ارتعاشات، ناهماهنگی و تغییرات سرعت برخی از چالش های پیش روی بلبرینگ ها هستند. شرکت های سازنده بلبرینگ برای مقابله با این چالش ها، طراحی و ساخت بلبرینگ با هندسه داخلی بهینه، توجه ویژه به سطح و قفس را، بهترین راه حل دانسته اند.

هرچند، استخراج معدن و فرآوری مواد معدنی برای تمامی تجهیزات دشوار است، اما برخی کاربردها فشار زیادی بر بلبرینگ وارد می کنند. سخت ترین کاربردهای تجهیزات صنعتی برای بلبرینگ های عبارتند از:

  • بلبرینگ دستگاه سنگ شکن معدن
  • صفحه های لرزان
  • بلبرینگ نوار نقاله
  • بلبرینگ کامیون کمپرسی آفرود
  • بلبرینگ سیستم های تغذیه و بازخورد
  • بلبرینگ کاوشگران معدن

ضربه یکی از شدیدترین انواع بار است که می توان به بلبرینگ وارد کرد. دستگاه های سنگ شکن با ایجاد ضربه مداوم بر روی مواد خام، سنگ های بزرگ را به سنگریزه های کوچکتر می شکنند. بلبرینگ های مخروطی بعنوان یکی از اصلی ترین بلبرینگ دستگاه سنگ شکن های مورد استفاده در سراسر جهان در صنعت سنگ شکن استفاده می شود. سنگ شکن های فکی و سنگ شکن های مخروطی مدت طولانی است که این کار فوق العاده را با موفقیت انجام می دهند. برخی از سنگ شکن های مخروطی از یک غلتک مخروطی شکل V-flat به عنوان بلبرینگ رانش اولیه در مخروط استفاده می کنند.

انواع بلبرینگ سنگین برای صنعت معدن

بلبرینگ هایی که با کلاس صنعت معدن تولید می شوند، نه تنها باید عمر طولانی در خدمت را با توجه به معیار خستگی غلتشی داشته باشند، بلکه باید از نظر ساختاری در برابر ضربه ‌ها، اضافه بارها و گشت و گذارهای گاه به گاه با سرعت بالا از استحکام لازم برخوردار باشند. طراحی هر بلبرینگ سنگین با در نظر داشتن این ویژگی ها، بهینه شده است. از جمله پرکاربردترین بلبرینگ های صنعت معدن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رولبرینگ استوانه ای
  • غلتک مخروطی
  • رولبرینگ کروی
  • بلبرینگ رانش
  • بلبرینگ تماس زاویه ای
  • بلبرینگ شیار عمیق

در صورت آسیب دیدگی بلبرینگ دستگاه سنگ شکن معدن، تعویض آن امن ترین راه حل خواهد بود. برای ارزیابی کامل شرایط تعویض و استعلام قیمت بلبرینگ دستگاه سنگ شکن، بهتر است به نمایندگی های معتبر فروش بلبرینگ مراجعه فرمایید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

بلبرینگ ها اغلب در صنایعی مانند ساخت فولاد و فرآورده های غذایی که به دلیل شرایط سخت و شدید عملیاتی شناخته می شوند، مورد آزمایش قرار می گیرند. با این حال، سازندگان ماشین آلات در حال افزایش الزامات عملکرد این بلبرینگ ها در کاربردهای اضافی مانند ساخت نیمه هادی، هوافضا، و تجهیزات پردازش برای دستگاه های پزشکی - معمولا محیط های خلاء و فوق تمیز هستند. مشکل اصلی این است که این برخی شرایط محیطی وجود دارند که تاثیر عمده ای بر عمر مفید بلبرینگ دارد و می تواند محاسبات مربوط به عمر مورد انتظار را تا 90 درصد تغییر دهد.

اما این شرایطی که به آنها اشاره شد، دقیقا چه شرایطی اشاره می کنند ؟ برای دانستن پاسخ این سوال، با دیجی برینگ همراه باشید.

انتظارات خاص از بلبرینگ های خاص

بلبرینگ ها در صنایع مختلفی به کار گرفته می شوند. از اینرو، انتظار می رود که بلبرینگ ها در محیط هایی با نوسانات شدید دما، بسیار خورنده و در معرض رطوبت و مواد شیمیایی قادر به فعالیت باشند. هنگام انتخاب نوع مناسب بلبرینگ برای کاربرد خاص خود، به سه شرط زیر توجه کرد:

  • محیط های با دمای بالا

بسیاری از فرآیندهای صنعتی در دماهایی بالا و نزدیک به 400 درجه سانتیگراد، در جریان هستند. نوع بلبرینگ ها در محیط های با دمای بالا مانند تجهیزات واقع در یا نزدیک کوره ها ، کاربردهای موتور، دمنده های صنعتی و تجهیزات انتقال مورد استفاده در هر فرآیند حرارتی استفاده می شوند.

به عنوان مثال، در طول تولید مقوای موجدار، از یک  تعدادی غلتک برای ایجاد چین و چسباندن به ورقه های بیرونی فلوت استفاده می شود. این غلتک ها تا حدود 365 درجه فارنهایت گرم می شوند. برای اطمینان از عملکرد مناسب، بلبرینگ های تخصصی مقاوم در برابر دما مورد نیاز است. فرآوری فلزات همچنین به مقاومت در برابر خوردگی و دما بسیار بالا نیاز دارد، زیرا سطح pH در طول پردازش در نوسان است.

بلبرینگ  FAG اصل، بلبرینگی با توانایی مقاوم در برابر زنگ زدگی و دمای بالا ساخته می شوند. همین امر بلبرینگ FAG اصل را به گزینه ای ایده آل برای استفاده در محیط های دمای بالا تبدیل کرده است.

  • بررسی محیط های خورنده

بلبرینگ ها در اثر قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت، آب و هوای دریایی و انواع مواد شیمیایی (هم گاز و هم مایع) تحت فشار زیادی قرار گیرند. در کارخانه ‌های فرآوری مواد غذایی، بلبرینگ ها روزانه در معرض فشار بالا با مخلوطی از آب و مواد ضدعفونی کننده یا ضد باکتری قرار دارند.

به همین ترتیب، پمپ های شناور در سیستم های آبیاری در معرض آب حاوی رسوب و کود هستند. انتقال تجهیزات در یک خط رنگ خودکار در معرض انواع مختلفی از مواد شیمیایی مختلف در طول چرخه تمیز کردن و البته خود رنگ است. این محیط ها هم بلبرینگ و هم روان کننده را به خطر می اندازند.

برای همچین محیط های عملیاتی، بلبرینگ ‌های با استاندارد AISI52100 کافی نخواهند بود. بهتر است استفاده از بلبرینگ های ساخته شده از تیتانیوم یا فولاد ضد زنگ AISI304، AISI440 یا AISI630 در نظر گرفته شود.

  • محیط های دارای جریانات الکتریکی

جریانات الکتریکی می توانند به طور باور نکردنی به اجزای فلزی آسیب برساند. از جمله مشکلاتی که جریانات الکتریکی برای بلبرینگ ایجاد می کنند می توان به سوراخ شدن توپ های بلبرینگ، آسیب رساندن به روانکاری و حتی خراب کردن مسیر حرکت بلبرینگ اشاره کرد.

استفاده از بلبرینگ های سرامیکی، بلبریینگ های پلاستیکی و یا حتی بلبرینگ هایی که با این دو مواد عایق شده اند، برای کاربردهای با بار الکتریکی بسیار ایده آل هستند. مواد سرامیکی، به استثنای چند مورد نادر، هادی بسیار ضعیف الکتریسیته هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بلبرینگ های مخصوص محیط های سخت و دریافت بروزترین لیست قیمت انواع بلبرینگ صنعتی، با کارشناسان ما در دیجی برینگ در تماس باشید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

وقتی شهرت و اعتبار یک شرکت در میان باشد، هیچ عرضه کننده ای نمی خواهد در دام خرید بلبرینگ های تقلبی بیافتد. شرکت های تولید کننده عظیم همانند ناچی، اس کا اف و اف آ گ و... به طور سالیانه هزینه های هنگفتی را صرف شناسایی متقلبین می کنند. اما به خوبی می دانند که جلوگیری از تقاضا، بهترین راه برای جلوگیری از جعل محصولات خود است.

عدم آشنایی با راه های شناسایی و اجتناب از خرید بلبرینگ از نمایندگی ها و فروشندگان مجاز، یکی از علل اصلی خرید بلبرینگ های تقلبی است. تولید کنندگان با اطلاع رسانی به مشتریان از راه های تشخیص محصول اصلی، راه حلی جایگزین ارائه داده اند.

اما چگونه می توان از خرید بلبرینگ FAG یا بلبرینگ ناچی اصل ژاپن مطمئن شد؟ جواب این سوال را دیجی برینگ به شما خواهد گفت.

استفاده از منابع معتبر

خرید از یک منابع معتبر و عرضه کننده بلبرینگ اصل، یک راه مطمئن برای تضمین از خرید بلبرینگ اصل و معتبر است. هنگام خرید بلبرینگ های با کیفیت از یک عرضه کننده معتبر و شناخته شده، خریداران می توانند مطمئن باشند که رویه های دقیق تضمین کیفیت وجود دارد.

منبع دیگری از آسیب پذیری احتمالی در برابر تقلبی ها زمانی است که از پیمانکاران فرعی برای تعمیر ماشین آلاتی مانند موتورهای الکتریکی، پمپ ها، گیربکس ها و فن ها استفاده می شود. گاهی اوقات برای یک پیمانکار فرعی، بی اطلاع از خطرات (که شامل خرابی زودهنگام می شود) - آسان است که بلبرینگ های تقلبی را به طور ناخواسته نصب کند. در نتیجه، هر پیمانکار فرعی باید مورد بررسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که خطرات موجود در محصولات کپی را می شناسد و کنترل های مناسب را برای جلوگیری از خریدهای نامطلوب در اختیار دارد.

اگر شکی در مورد اصالت بلبرینگ ها وجود دارد، چند بررسی اساسی می تواند به شناسایی شرکت تولید کننده به عنوان سازنده اصلی کمک کند. برای شروع، علامت گذاری ها را بررسی کنید. عدم وجود علامت نشانه آشکاری از تقلبی بودن بلبرینگ است. در صورت وجود نشانه ها، آیا آنها مشابه علامت های استاندارد سازنده هستند یا در نواحی مختلف بلبرینگ تا حد معمول قرار دارند؟ هر دو می توانند به تولید غیرقانونی اشاره کنند.

استانداردهای کیفیت ناکافی

کیفیت پایین عامل دیگری است که می تواند به آشکار شدن بلبرینگ های تقلبی کمک کند. بررسی با دقت از عناصر نورد و مسیرهای حرکت نشانگرهای کلیدی، مانند پرداخت ناهموار و ظاهر غیر طبیعی غلتک را ارائه می دهد. فرآیندهای تولید و طراحی هر سازنده متفاوت است. بلبرینگ ناچی در طی چندین دهه گذشته، تحولات قابل توجهی در محصولات خود ایجاد کرده است که تشخیص آن از جنس تقلبی را آسان تر از سابق کرده است.

یکی دیگر از رویکردهای شناسایی بلبرینگ های تقلبی، بسته بندی آنها است. در مرحله اول، خریداران باید بررسی کنند که بلبرینگ ها در مواد حمل و نقل مناسب بسته بندی شده اند. بسته بندی ناکافی یا بی کیفیت به این معنی است که بلبرینگ های توسط سازنده شناخته شده خود، عرضه نشده اند.

راه حل آسان

البته، خرید از یک منبع قابل اعتماد مانند یک عرضه کننده مجاز و معتبر، نیاز به هر یک از این بررسی ها را رفع می کند. شرکت های تولید کننده در انتخاب عرضه کنندگان محصولات خود، دقت و نظارت بالایی نشان می دهند.

خرید از عرضه کنندگانی همچون دیجی برینگ، می تواند اصل و کیفیت هر بلبرینگ را تضمین کند. برای خرید بلبرینگ ناچی اصل ژاپن یا هرگونه بلبرینگ صنعتی دیگر، با کارشناسان دیجی برینگ تماس حاصل فرمایید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

صنعت خودروسازی یکی از بزرگ ترین صنایع و در واقع یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاری ها در اقتصاد جهان است که روند رشد آن در تاثیر زیادی بر توسعه جوامع داشته و خواهد داشت. شرکت های بزرگ زیادی در این صنعت با ارائه طراحی های خلاقانه و امکانات و تکنولوژی های نوین سرمایه گذاری کرده اند.

خودروهای برقی، خودروهای هیبریدی، امکانات خاص، رانندگی خودکار و ابزارهای امنیتی و ردیابی تنها بخشی از مواردی هستند که صنعت خودروسازی به دنیای خودروهای امروزی اضافه کرده است و در واقع همین موضوع است که این صنعت را به بخشی از رویای مردم در سراسر جهان تبدیل کرده است.

از یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاران در صنعت خودروسازی به عنوان مثال می توان به ایلان ماسک اشاره کرد که با تاسیس شرکت تسلا و تولید خودروهای خاص و به روز توانسته است به یکی از قوی ترین شرکت های خودرو سازی در حال حاضر تبدیل شود. این شرکت با شروع ساخت خودرو های برقی و دعوت کردن از مردم برای استفاده از این خودرو ها و تلاش برای حمایت از محیط زیست هم در این راستا و هم در جهت بالا بردن ارزش برند خود بسیار موفق عمل کرده است.

این صنعت را می توان به جرعت سودآورترین صنعت صده اخیر نام برد؛ البته این سرمایه گذاری ها و سود آوری های بزرگ تنها در راستای تولید خودرو نیست و مشاغل زیادی در زمینه تولید، فروش و نصب لوازم جانبی خودرو ها نیز توانسته اند از این شرایط برای ارتقاء برند خود استفاده کنند.

یکی از صنایعی که در ارتباط تنگاتنگ با صنعت خودروسازی و در واقع بخش حیاتی حرکت این اتومبیل ها است، صنعت تولید بلبرینگ می باشد. در ادامه این مقاله درباره برترین برندهای این قطعه معجزه آسا در جهان صحبت خواهیم کرد.

برترین برندهای بلبرینگ خودرو در جهان

بلبرینگ ها و رولبرینگ ها یکی از مهم ترین و کاربردی ترین قطعات در اکثر ماشین ها هستند که می توانند تاثیرات زیادی در کارکرد خوب و یا بد در خودروها داشته باشند.

بلبرینگ ها هر چند که در اندازه های کوچکی تولید می شوند، در بدنه، داخل و در تجهیزات اساسی خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و از این نظر، بخش جدایی ناپذیری از سیستم هر خودرو با هر تکنولوژی و هر امکاناتی هستند.

این اهمیت از جنبه های گسترده ای بر روی عملکرد خودرو تاثیرگذار است؛ در نتیجه برندهای باکیفیت بلبرینگ می توانند در این زمینه برنده رقابت در عرصه جهانی باشند. این شرکت ها با کنار هم قرار دادن دانش و تکنولوژی، کیفیت و دقت را در یک قطعه کوچک کاربردی به صنایع مختلف و به ویژه صنعت خودروسازی ارائه می کنند. اگر بخواهیم به ۳ شرکت برتر در زمینه تولید بلبرینگ های خودرو اشاره کنیم، SKF,TIMKENوFAG در صدر این لیست قرار دارند؛ در ادامه کمی با این برندها آشنا می شویم.

برند SKF

برند SKF را می توان بهترین برند در زمینه تولید بلبرینگ و رولبرینگ دنیا شناخت. این برند به دلیل داشتن تنوع بسیار زیاد مدل های بلبرینگ، کیفیت بسیار بالا و همچنین طول عمر مفید زیادی که محصولات این شرکت دارد، به نامی شناخته شده در صنعت بلبرینگ تبدیل شده است. این شرکت سوئدی که سال های بسیار زیادی است که در این زمینه فعالیت دارد، یکی از بهترین و مورد اطمینان ترین برندها در میان خریداران و مصرف کنندگان است. قیمت بلبرینگ SKF نیز به نسبت کیفیت خوبی که دارد، قیمتی مقرون به صرفه است و این یکی دیگر از مزیت های این برند است.

بلبرینگ های برند FAG

برند FAG که یکی از بهترین و دقیق ترین برندهای صنعت بلبرینگ است، از سال ۱۸۸۳ کار خود را شروع کرده است که می توان این برند را به نوعی قدیمی ترین برند بلبرینگ دانست. این برند نیز از کیفیت بسیار زیادی برخوردار است و به دلیل داشتن طول عمر مفید بالا، از محبوبیت زیادی میان صنایع مختلف برخوردار است. این برند را نیز می توان در دسته بهترین برندها در صنعت تولید بلبرینگ قرار داد. قیمت بلبرینگ FAG نیز مناسب است و ارزش کیفیت خوب این محصول را دارد.

برند TIMKEN

برند آمریکایی TIMKEN که یکی از بهترین برندها در زمینه تولید بلبرینگ خودرو است را نیز نباید نادیده گرفت. این برند هم مثل دو برند قبلی از کیفیت و طول عمر مفید خوبی برخوردار است. محصولات این برند نیز در بازار های جهانی به شدت پر طرفدار هستند و بخش قابل توجهی از فروش بلبرینگ های خودرویی را به خود اختصاص داده اند. هرچند که قیمت بلبرینگ TIMKEN از دو برند قبلی مقداری بیشتر است، اما با این حال باز هم این برند جزو محبوب ترین هاست.

شرق آسیا، تولید پر فروش ترین انواع بلبرینگ

شرق آسیایی که امروزه توانسته است به یکی از قوی ترین قطب های صنعتی دنیا تبدیل شود، در زمینه تولید بلبرینگ نیز مانند دیگر صنایع حرفی برای گفتن دارد.کشورهایی مانند ژاپن، کره و چین که در تولید بلبرینگ توانسته اند به خوبی عمل کنند، امروزه از قوی ترین و اصلی ترین رقبای برندهای اروپایی و آمریکایی هستند.

بلبرینگ های ژاپنی، چینی و کره ای با کیفیتی عالی و با قیمتی کمتر به نسبت بلبرینگ های آمریکایی و اروپایی از طرفداران زیادی در صنایع خودروسازی برخوردارند و سهم خوبی را در بازار های جهانی دارند. برن های چینی نیز با تولید بلبرینگ هایی با کیفیت خوب و با قیمتی به شدت پایین توانسته اند راه خود را به بازار های جهانی باز کنند؛ اما هنوز در این زمینه نوپا هستند؛ ولی قیمت خوب آنها باعث شده است که با سرعت بسیار زیادی در مسیر ترقی جلو بروند. برندهای معروف تولید بلبرینگ در شرق آسیا را می توان بلبرینگ های NACHI و GMB نام برد.

برند NACHI

این برند ژاپنی که سالهاست در زمینه تولید بلبرینگ فعالیت گسترده ای دارد، در کنار کیفیت و طول عمر مفید خوبی که داراست، از قیمت بسیار مناسب تر و بهتری نسبت به برند های اروپایی برخوردار است. بلبرینگ NACHI را می توان بهترین برند بلبرینگ در شرق آسیا نامید. قیمت بلبرینگ NACHI در کنار کیفیت خوب محصولات، باعث شده است که این برند فروش بالایی در همه کشورها داشته باشد.

برند GMB

بلبرینگ های جی ام بی یکی از بهترین و با کیفیت ترین بلبرینگ های تولید شده در آسیا هستند؛ این برند که از کشور ژاپن به صنعت بلبرینگ ورود پیدا کرده است، یکی از برندهایی است که محصولات آن به خوبی کیفیت ژاپنی و دوام و طول عمر بالا را به همگان نشان می دهند. قیمت بلبرینگ GMB تنوع زیادی در بازار ایران دارد و علت آن، قیمت گذاری های مختلف نمایندگی ها برای این برند است. این برند هم گزینه خوبی برای امنیت و سلامت خودروها هستند که در تولید خودروهای زیادی به کار می روند.

اصل کیفیت، اطمینان و کارایی

مهم ترین ویژگی یک بلبرینگ، کیفیت، کارایی درست و اطمینان به دوام است که با درجات متفاوت در تمامی این برندها قابل مشاهده است. هر چند که برخی از این مورادی که نام بردیم، مانند برند SKF به دلیل کاربردهای خاص، کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری دارند، اما می توان گفت که تمامی این محصولات، پاسخی قابل قبول برای نیاز به بلبرینگ در صنعت خودروسازی هستند و می توانند در بخش های مختلف یک ماشین، برای فراهم کردن قابلیت حرکت و دیگر امکانات خودرو مورد استفاده قرار بگیرند.

 

منبع: امیگو

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

بخش بزرگی از زندگی مدرن بر پایه محصولات فولادی، بنا شده است. ساختمان سازی، حمل و نقل، هوا فضا و بسیاری از صنایع دیگر به انواع مختلفی از فولاد و مشتقات آن، نیاز دارند. تولید و کیفیت فولاد نیز به عملکرد و کیفیت ماشین آلات و مواد اولیه آن بستگی دارد. همانند در صنعت دیگری، صنایع فولاد به عملکرد و کیفیت بلبرینگ های ماشین آلات خود وابسته است.

تقاضاهای شدید و شرایط عملیاتی بسیار متنوع چالشی برای انسان و ماشین است. شرکت های تولید کننده بلبرینگ جهان نیز با در نظر گرفتن شرایط محیط کار و نیازهای صنعت فولاد، محصولات خود را به شیوه های مختلف توسعه می دهند. بلبرینگ های مناسب صنایع فولاد در بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ ها و افزایش دقت و کارایی ماشین آلات این صنعت، تاثیر گذار هستند. به همین دلیل، انتخاب بلبرینگ مناسب صنایع فولاد به اندازه کیفیت محصول نهایی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

با دیجی برینگ همراه باشید تا با ویژگی ها و انواع بلبرینگ مناسب صنایع فولاد، آشنا شوید.

بلبرینگ مناسب صنایع فولاد چه ویژگی هایی دارد؟

بلبرینگ ‌هایی که در صنایع فولاد مورد استفاده قرار می گیرند، باید از ویژگی ها منحصر به فردی بهره مند باشد. برخوداری از این ویژگی ها به آنها قابلیت و توانایی تحمل شرایط سخت و محیط‌ های دشوار را می دهد. برخی از این ویژگی‌ های حیاتی در انتخاب بلبرینگ مناسب صنایع فولاد عبارتند از:

  1. مقاومت در برابر بارهای سنگین: فشار و بار سنگین در صنعت فولاد امری عادی محسوب می شود. بنابراین بلبرینگ مناسب صنایع فولاد باید توانایی تحمل فشار بالا و بار سنگین را داشته باشد.
     
  2. مقاومت در برابر حرارت: بلبرینگی که در صنعت فولاد به کار گرفته می شود، باید در برابر حرارت بالا و تغییرات دما، مقاوت بالایی از خود نشان دهد.
     
  3. مقاومت در برابر گرد و غبار: صنایع فولاد ممکن است به دلیل فرآیندهای تولید، داشتن گرد و غبار زیادی داشته باشند، بنابراین بلبرینگ‌ها باید مقاوم به دلیل ورود ذرات جامد به داخل آنها باشند.
     
  4. . مقاومت در برابر خوردگی: محیط ساخت فولاد علاوه بر دمای بالا، از رطوبت زیادی نیز برخودار است. بنابراین بلبرینگ در معرض رطوبت زیادی که احتمال خوردگی را افزایش می دهد، قرار خواهد داشت. مقاومت در برابر خوردگی یکی دیگر از ویژگی های مهم بلبرینگ مناسب صنایع فولاد است.
     
  5. دقت بالا: در برخی از مواقع، دقت بالا در محور‌ها و قطعات فولادی بسیار مهم است. بنابراین، بلبرینگ‌ های صنایع فولاد باید دقت بالایی داشته باشند.
     
  6. سازگاری با روغن‌ ها و گریس ‌ها: بلبرینگ ‌های صنایع فولادی باید با انواع مختلف روغن‌ ها و گریس ‌ها سازگار باشند تا به خوبی روان کار کنند.
     
  7. عمر مفید بلبرینگ: صنعت فولاد یکی از سخت ترین صنایع جهان است. بلبرینگ مناسب صنایع فولاد باید دارای عمر مفید طولانی باشد تا نیاز به تعویض تا تعمیر مکرر نداشته باشد.

به طور کلی، انتخاب نوع بلبرینگ مناسب صنایع فولاد بستگی به نیازها و شرایط خاص هر بخش صنعت فولاد دارد. برای انتخاب بهترین گزینه برای هر قسمت، نیازمند مشورت با مهندسین صنعت فولاد است.

پرکاربردترین بلبرینگ در صنایع فولاد

با توجه به ویژگی های خاصی که بلبرینگ های صنایع فولاد باید از آن برخوردار باشند، انتخاب مدل و جنس بلبرینگ محدود می شود. بلبرینگ های متعددی در صنایع فولاد به کار برده می شود. اما بلبرینگ هایی که بخش عظیمی از بار صنعت فولاد را به دوش می کشند، موارد زیر هستند.

  • بلبرینگ کف گرد
  • بلبرینگ بشکه ای
  • بلبرینگ استوانه ای
  • بلبرینگ کروی
  • بلبرینگ مخروطی چند ردیفه

علاوه بر نوع بلبرینگ مناسب صنایع فولاد، عوامل متعدد دیگری بر کیفیت فولاد تاثیر گذار هستند. اما نباید فراموش کرد، هیچ ماشینی بدون بلبرینگ نمی چرخد! پس بدون بلبرینگ مناسب صنایع فولاد، خبری از فولاد با کیفیت نخواهد بود. برای دریافت راهنمایی های بیشتر، با کارشناسان دیجی برینگ در ارتباط باشید.

  • armin moghim