haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

  • ۰
  • ۰

بلبرینگ ها اغلب در صنایعی مانند ساخت فولاد و فرآورده های غذایی که به دلیل شرایط سخت و شدید عملیاتی شناخته می شوند، مورد آزمایش قرار می گیرند. با این حال، سازندگان ماشین آلات در حال افزایش الزامات عملکرد این بلبرینگ ها در کاربردهای اضافی مانند ساخت نیمه هادی، هوافضا، و تجهیزات پردازش برای دستگاه های پزشکی - معمولا محیط های خلاء و فوق تمیز هستند. مشکل اصلی این است که این برخی شرایط محیطی وجود دارند که تاثیر عمده ای بر عمر مفید بلبرینگ دارد و می تواند محاسبات مربوط به عمر مورد انتظار را تا 90 درصد تغییر دهد.

اما این شرایطی که به آنها اشاره شد، دقیقا چه شرایطی اشاره می کنند ؟ برای دانستن پاسخ این سوال، با دیجی برینگ همراه باشید.

انتظارات خاص از بلبرینگ های خاص

بلبرینگ ها در صنایع مختلفی به کار گرفته می شوند. از اینرو، انتظار می رود که بلبرینگ ها در محیط هایی با نوسانات شدید دما، بسیار خورنده و در معرض رطوبت و مواد شیمیایی قادر به فعالیت باشند. هنگام انتخاب نوع مناسب بلبرینگ برای کاربرد خاص خود، به سه شرط زیر توجه کرد:

  • محیط های با دمای بالا

بسیاری از فرآیندهای صنعتی در دماهایی بالا و نزدیک به 400 درجه سانتیگراد، در جریان هستند. نوع بلبرینگ ها در محیط های با دمای بالا مانند تجهیزات واقع در یا نزدیک کوره ها ، کاربردهای موتور، دمنده های صنعتی و تجهیزات انتقال مورد استفاده در هر فرآیند حرارتی استفاده می شوند.

به عنوان مثال، در طول تولید مقوای موجدار، از یک  تعدادی غلتک برای ایجاد چین و چسباندن به ورقه های بیرونی فلوت استفاده می شود. این غلتک ها تا حدود 365 درجه فارنهایت گرم می شوند. برای اطمینان از عملکرد مناسب، بلبرینگ های تخصصی مقاوم در برابر دما مورد نیاز است. فرآوری فلزات همچنین به مقاومت در برابر خوردگی و دما بسیار بالا نیاز دارد، زیرا سطح pH در طول پردازش در نوسان است.

بلبرینگ  FAG اصل، بلبرینگی با توانایی مقاوم در برابر زنگ زدگی و دمای بالا ساخته می شوند. همین امر بلبرینگ FAG اصل را به گزینه ای ایده آل برای استفاده در محیط های دمای بالا تبدیل کرده است.

  • بررسی محیط های خورنده

بلبرینگ ها در اثر قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت، آب و هوای دریایی و انواع مواد شیمیایی (هم گاز و هم مایع) تحت فشار زیادی قرار گیرند. در کارخانه ‌های فرآوری مواد غذایی، بلبرینگ ها روزانه در معرض فشار بالا با مخلوطی از آب و مواد ضدعفونی کننده یا ضد باکتری قرار دارند.

به همین ترتیب، پمپ های شناور در سیستم های آبیاری در معرض آب حاوی رسوب و کود هستند. انتقال تجهیزات در یک خط رنگ خودکار در معرض انواع مختلفی از مواد شیمیایی مختلف در طول چرخه تمیز کردن و البته خود رنگ است. این محیط ها هم بلبرینگ و هم روان کننده را به خطر می اندازند.

برای همچین محیط های عملیاتی، بلبرینگ ‌های با استاندارد AISI52100 کافی نخواهند بود. بهتر است استفاده از بلبرینگ های ساخته شده از تیتانیوم یا فولاد ضد زنگ AISI304، AISI440 یا AISI630 در نظر گرفته شود.

  • محیط های دارای جریانات الکتریکی

جریانات الکتریکی می توانند به طور باور نکردنی به اجزای فلزی آسیب برساند. از جمله مشکلاتی که جریانات الکتریکی برای بلبرینگ ایجاد می کنند می توان به سوراخ شدن توپ های بلبرینگ، آسیب رساندن به روانکاری و حتی خراب کردن مسیر حرکت بلبرینگ اشاره کرد.

استفاده از بلبرینگ های سرامیکی، بلبریینگ های پلاستیکی و یا حتی بلبرینگ هایی که با این دو مواد عایق شده اند، برای کاربردهای با بار الکتریکی بسیار ایده آل هستند. مواد سرامیکی، به استثنای چند مورد نادر، هادی بسیار ضعیف الکتریسیته هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بلبرینگ های مخصوص محیط های سخت و دریافت بروزترین لیست قیمت انواع بلبرینگ صنعتی، با کارشناسان ما در دیجی برینگ در تماس باشید.

  • ۰۲/۰۷/۲۳
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی