haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وقتی صحبت از نحوه و زمان تعویض بلبرینگ می شود، روش های متنوعی وجود دارد که در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این موارد شامل استفاده از کشنده بلبرینگ، روش های هیدرولیک، روغن و بخار است. در حالی که برخی از روش ها بهترین روش هستند، برخی دیگر می توانند منجر به آسیب دیدن ماشین آلات شما یا حتی آسیب شخصی شوند. در نتیجه، برای جلوگیری از هرگونه ضرر مالی و جانی، بهتر است در زمان مناسب برای تعویض بلبرینگ اقدام شود.

اما چطور می توان زمان دقیق تعویض بلبرینگ را تشخیص داد؟ دیجی برینگ در این مقاله علائمی که نشان می دهند زمان تعویض بلبرینگ فرا رسیده است، را به شما خواهد گفت. پس تا آخر این مطلب با دیجی برینگ همراه باشید.

نشانه های تعیین کننده زمان تعویض بلبرینگ

با آسیب دیدگی برخی بخش های مانند کنس و ساچمه بلبرینگ، تعویض سریع آن اجتناب ناپذیر می شود. اما بجز این دو بخش، علائم دیگری نیز وجود دارند که نشان دهنده زمان تعویض بلبرینگ هستند. زمانی باید برای تعویض بلبرینگ اقدام کرد که:

 

  • فاصله بلبرینگ ناشی از سایش به سطح غیر قابل قبولی رسیده باشد. به عنوان مثال، هنگامی که شفت "افتاده" می شود.
  • فرسودگی محفظه و خطر افتادن
  • شکسته شدن کنس های بلبرینگ به دلیل نیروهای ضربه ای بیش از حد
  • آسیب دیدگی شدید سطح در حال اجرا کنس بلبرینگ
  • مسدود شدن بلبرینگ به دلیل آلودگی و رسوب و زیاد
  • شکسته شدن ساچمه بلبرینگ.
  • شنیده شدن "صداهای نامتعارف".
  • به دلیل رسوبات روی ساچمه و کنس بلبرینگ، هیچ فاصله ای بین اجزا بلبرینگ وجود ندارد.

در صورت استفاده مناسب و رسیدگی به موقع، بروز بسیاری از این علائم را می توان برای مدت زیادی به تاخیر انداخت.

نسل جدید بلبرینگ با خرابی کمتر

امروزه بسیاری تولیدکنندگان بزرگ بلبرینگ، به سمت استفاده از مواد اولیه با دوام بیشتر رفته اند. بلبرینگ هایی از جنس سرامیک و پلیمر در بازار دیده می شوند که نتیجه سالها تحقیقات و آزمایشات محققین در آزمایشگاه های بزرگ است.

استفاده از این نوع بلبرینگ ها، به این معنی نیست که کلا نیازی به تعویض آن نیست، بلکه مراقبت از آنها آسانتر از مدل های قبلی خواهد بود. اگر به دلیل کثیفی و آلودگی انسدادی رخ دهد، ممکن است با شتسشو یا یک گردگیری، به راحتی تمیز شود. البته این کار زمانی انجام می شود که به کنس و ساچمه بلبرینگ آسیبی وارد نشده باشد.

هر مشتری بسته به حوزه کاربرد، محدودیت سایش بلبرینگ را برای خود تعریف می کند. برای کاربردهایی که نیاز به دقت بالا یا دقت موقعیت یابی دارند، فواصل بازه زمانی نگهداری باید کوتاه تر باشد. کاربرانی که از بلبرینگ های سرامیکی و پلیمری طبق راهنما استفاده می کنند، سطح بالاتری از پذیرش بار و سایش می‌تواند اعمال شود، زیرا فقط باید کارهای ساده ای طبق راهنمایی انجام دهند.

چرخش چرخ صنایع مختلف، به چرخش بلبرینگ های آنها وابسته است. بنابراین رسیدگی و نگهداری اصولی از آنها، به تولید بیشتر و صرفه جویی در هزینه ها، کمک خواهد کرد.

قصد تعویض بلبرینگ ماشین آلات خود را دارید ولی نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ می توانید با کارشناسان سایت دیجی برینگ برای راهنمایی در این مورد تماس بگیرید.

  • armin moghim