haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

  • ۰
  • ۰

در صنعت هوافضا، اهمیت تعمیر و نگهداری برنامه های فرود را هرگز نباید دست کم گرفت. زیرا اجزا و سیستم‌ ها باید با خیال راحت و کارآمد در سخت ‌ترین و غالبا شدیدترین شرایط عملکردی بی نقص داشته باشند.

لندینگ گیر یا ارابه فرود هواپیما که برخی از کارشناسان هوافضا به آن "معجزه مکانیکی" می گویند، موضوع جذاب این روزهای صنعت هوافضا محسوب می شود. سازه ای که حرکت و توقف هواپیما بر روی زمین بطور کامل به آن بستگی دارد، وابسته به عملکرد صحیح بلبرینگ های خود است. در این مطلب، کارشناسان دیجی برینگ نگاهی عمیق به سیستم ارابه فرود و بهترین نوع بلبرینگ برای آن، خواهند داشت.

ارابه فرود چیست؟

همانطور که گفته شد، ارابه فرود که به آن فرود افزار نیز گفته می شود، عامل اصلی حرکت روان هواپیما یا توقف امن آن است.

تعمیر و نگهداری ارابه فرود در سیستم هواپیما نزدیک به 20 درصد از کل هزینه های تعمیر و نگهداری هواپیما را به خود اختصاص داده است. علت آن نیز تاثیر مستقیم بر ایمنی، قابلیت اطمینان و عملکرد است. جایی که حتی نقص یا خرابی جزئی می تواند منجر به عواقب فاجعه بار شود.

تعمیر و نگهداری منظم و دقیق تضمین می کند که همه اجزا در شرایط کار بهینه قرار دارند و خطر خرابی، تصادف یا خرابی را به حداقل می رساند، زیرا در صنعتی که ایمنی، دقت و ثبات در آن اهمیت بالایی دارد، رویه های تعمیر و نگهداری مناسب "غیرقابل مذاکره" هستند. این روش ها همچنین طول عمر عملیاتی تجهیزات گران قیمت را افزایش داده و به کاهش هزینه های عملیاتی کمک می کند.

بلبرینگ ها یک جزء ضروری در سیستم های ارابه فرود امروزی هستند و نصب صحیح برای استفاده از پتانسیل کامل عملکرد و عملکرد ایمن یک بلبرینگ از اهمیت بسزایی برخوردار است. زیرا عواقب نصب یک بلبرینگ ضعیف می تواند غیرقابل جبران باشد.

چرا بلبرینگ کف گرد؟

با توجه به بارها و نیروهای شدیدی که در سیستم ‌های ارابه فرود ایجاد می ‌شود، بلبرینگ کف گرد انتخابی ایده‌ آل محسوب می شود. به عنوان انتخاب ارجح برای اکثر سیستم های ارابه فرود، مهم است که بدانیم چرا بلبرینگ های کف گرد بهترین گزینه هستند:

توزیع بار: ارابه فرود هواپیما قادر به تحمل وزن کل هواپیما باشد. به عنوان مثال، یک ایرباس A320، یکی از پرکاربردترین هواپیماهای جهان، وزن تقریبی برخاست حدود 77000 کیلوگرم دارد. بدیهی است که این یک بار قابل توجه است و بلبرینگ های کف گرد برای تحمل بارهای شعاعی و محوری طراحی شده اند تا اطمینان حاصل شود که وزن هواپیما به طور مساوی در اجزای ارابه فرود توزیع می شود.

نوع اتصال اجزا: اجزای ارابه فرود نیاز به مفصل بندی یا چرخش دارند تا زوایای مختلف و نیروهایی را که در هنگام برخاستن، فرود و حرکت با آن مواجه می شوند، تطبیق دهند. بلبرینگ کف گرد حرکت در جهات مختلف و در عین حال حفظ یکپارچگی ساختار ارابه فرود را امکان پذیر می سازد.

جذب شوک: در هنگام فرود، هواپیما با برخورد به باند فرودگاه، بارهای شوک قابل توجهی را تجربه می کند. بلبرینگ کف گرد به جذب و تعدیل این ضربه ‌ها کمک می‌ کند و انتقال نیروهای ضربه‌ ای را به بقیه ساختار هواپیما کاهش می‌دهد.

مقاومت در برابر خوردگی: هواپیماها اغلب در شرایط محیطی چالش برانگیز از جمله قرار گرفتن در معرض رطوبت، نمک و سایر عناصر خورنده کار می کنند، به همین دلیل است که معمولا بلبرینگ های کف گرد از مواد مقاوم در برابر خوردگی ساخته می شوند.

موارد مرتبط به وزن: مانند بسیاری از کاربردهای مهندسی، مهندسان و طراحان همیشه به دنبال به حداقل رساندن وزن اجزای سیستم برای بهبود بازده انرژی و عملکرد هستند. بلبرینگ های کف گرد به دلیل توانایی آنها در ارائه ظرفیت باربری لازم و در عین حال حداقل نگه داشتن وزن انتخاب می شوند.

بلبرینگ کف گرد Nachi که در اکثر ارابه های فرود مورد استفاده قرار می گیرد، نشان دهنده توانایی ها و کیفیت بالای این محصول است. بلبرینگی مطمئن و کارآمد که امنیت و کارآیی را به کاربران ارائه می دهد.

  • ۰۲/۰۸/۲۷
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی