haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

  • ۰
  • ۰

شاید بلبرینگ ها کوچک باشند، اما نقش ارزشمندی در کارکرد روان ماشین آلات صنعتی ایفا می کنند. روانکاری نامناسب، آلودگی، خوردگی، اضافه بار، همراه با جابجایی نامناسب، نصب و نگهداری نامناسب، همگی از دلایل اصلی خرابی بلبرینگ هستند.

به منظور جلوگیری از بروز این مشکلات، کارشناسان دیجی برینگ 5 راه حل ساده برای جلوگیری از این مشکلات رایج و اختلال های احتمال در روند کار، به شما ارائه می دهند. با پیروی از این 5 راه، به سادگی می توانید در هزینه خرید بلبرینگ جدید صرفه جویی کنید.  

  1. اجتناب از جابجایی، نصب و نگهداری نامناسب

بلبرینگ ها قطعات ظریفی هستند که باید با احتیاط با آنها رفتار کرد. بلبرینگ ها باید به صورت افقی در بسته بندی اصلی خود در محیطی تمیز، خشک و دمای اتاق نگهداری شوند. هنگامی که بلبرینگ ها به طور غیرضروری از بسته بندی خارج شوند، به عنوان مثال، اگر پوشش های آنها زودتر از موعد برداشته شود، این امر می تواند آنها را در معرض خوردگی یا آلودگی قرار دهد. حتی زمانی که بلبرینگ ‌ها در قفسه‌ ها ذخیره می ‌شوند، همچنان می توانند لرزش های مضر ناشی از فعالیت در محیط اطراف را تجربه کنند. بنابراین مهم است که بلبرینگ را در مکانی دور از لرزش و ارتعاش، نگهداری شوند.

  1. توجه به تحمل بار بلبرینگ

هنگام انتخاب بلبرینگ مناسب برای برنامه کاربردی، مهم است که به یاد داشته باشید که بارهای نامناسب باعث افزایش خستگی و خطر خرابی بلبرینگ می شود. برای دریافت بهترین طول عمر از بلبرینگ خود، بار واقعی را بین شش تا دوازده درصد از بار دینامیکی بلبرینگ محدود کنید. با این حال، این رتبه بار با توجه به مواد بلبرینگ متفاوت است. به عنوان مثال، بلبرینگ های فولادی ضد زنگ تقریبا 80 تا 85 درصد از ارقام بار نشان داده شده برای بلبرینگ های فولادی کروم را تحمل می کنند.

هرچه بار بیش از حد بلبرینگ بیشتر باشد، عمر آن کمتر می شود. قطعات بلبرینگ بارگذاری شده بیش از حد دچار سایش زودرس خواهند شد. این بلبرینگ ها باید برای محافظت از تجهیزات اطراف تعویض شوند.

  1. جلوگیری از ورود آلودگی

آلودگی به شکل گرد و غبار یا کثیفی که وارد مسیر بلبرینگ می شود مشکل ساز است. بنابراین، انتخاب درپوشی که از ورود این ذرات خارجی به بلبرینگ محافظت کند و روانکاری را در داخل نگه دارد، بسیار مهم است. بسته ها باید به طور ماهرانه ای با برنامه مطابقت داشته باشند، بسته به محیط عملیاتی.

بسته هایی را انتخاب کنید که در برابر شرایط محیطی و عملیاتی مقاومت کنند. به طور معمول مهر و موم بلبرینگ را برای سفت شدن یا سایش بررسی کنید. همچنین باید بازرسی هایی برای نشت روغن انجام شود. هنگام انجام تعمیرات، سعی کنید از روش های تمیز کردن بخار یا اسپری های پرفشار خودداری کنید. این ممکن است در صنعت غذا و نوشیدنی دشوار باشد، بنابراین بلبرینگ های مهر و موم شده با روان کننده مقاوم در برابر شستشو توصیه می شود. اگر تعمیر و نگهداری به درستی انجام نشود، می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد.

  1. محدود کردن خوردگی

خوردگی عمدتا زمانی اتفاق می افتد که بلبرینگ ها در معرض آب یا مایعات خورنده بیشتری قرار گرفته باشند. در برخی موارد منجر به حکاکی روی سطح می شود که در نهایت باعث ایجاد زنگ زدگی می شود. سپس پوسته پوسته شدن و ترک در بلبرینگ ها می تواند به دنبال داشته باشد. نشانه های رایج خوردگی نواحی تیره رنگ یا قهوه ای مایل به قرمز روی توپ ها و مسیرهای حرکت است. در نهایت، ممکن است سوراخ شدن سطوح مسیر را مشاهده کنید. در حالی که انتخاب مواد اولین گام مهم برای مقابله با خوردگی است، اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده از روان کننده ها با بازدارنده زنگ نیز توصیه می شود.

 

  1. استفاده از روانکاری صحیح

روانکاری استاندارد در کاهش اصطکاک و اتلاف گرما نقش بسزایی دارد. با این حال، این روان کننده ممکن است حداکثر سرعت، سطح گشتاور و دمای مورد نیاز برنامه شما را برآورده نکند. ممکن است نیاز به روانکاری تخصصی باشد.

به طور مشابه، اگر مقدار روانکاری کافی نباشد، گوی‌ ها، نگهدارنده‌ ها و مسیر تماس فلز با فلز خواهند داشت و اصطکاک باعث فرسودگی بلبرینگ می شود. در مقابل، پر کردن بیش از حد بلبرینگ مانع خروج گرما و افزایش دمای بلبرینگ می شود. هر دو حالت کارآیی قطعه و فرآیند کلی را کاهش می دهند. انتخاب روانکاری مناسب باید با شرایط کاربرد شروع شود، اما همچنین باید مقدار و ویسکوزیته صحیح روانکاری را برای بار در نظر گرفت، از دماهای بسیار شدید برای بلبرینگ مشخص شده اجتناب کرد و از ورود آلودگی یا سایر آلاینده ها جلوگیری کرد.

در حالی که این پنج مرحله نقطه شروع خوبی برای کاهش خرابی بلبرینگ و افزایش عمر مفید است، مهندسی طراحی مناسب و مداخله زودهنگام کلیدی است. برای کسب اطلاعات در مورد طیف کامل محصولات بلبرینگ های مطرح همچون بلبرینگ NSK و بلبرینگ NACHI و ... از فروشگاه اینترنتی دیجی برینگ دیدن فرمایید.

  • ۰۲/۰۸/۲۳
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی