haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

  • ۰
  • ۰

با تغییر مستمر محیط و جوامع امروزی، دوربین های مداربسته تبدیل به بخشی جدا ناپذیر برای هر منزل، اداره و یا مرکز تجاری شده اند. اگرچه، با ظهور تکنولوژی، مسیر تکامل دوربین های مداربسته نیز تغییرات متعددی به خود دیده است.

تنوع تکنولوژی موجود در دوربین های مداربسته، خرید و انتخاب را چالش برانگیز کرده است. به طور کلی دو نوع دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال وجود دارد. بین کارشناسان سیستم های امنیتی همیشه اختلاف نظر درمورد اینکه دوربین های مداربسته آنالوگ HD بهتر هستند یا دوربین های مداربسته دیجیتال IP وجود داشته است.

در اینجا، کارشناسان دوربین مارکت به بررسی مزایا و معایب هر یک خواهند پرداخت تا به درک بهتری از عملکرد هر کدام از آنها دست پیدا کنید. پس، بیایید به تفاوت بین دوربین های آنالوگ HD و IP نگاهی بیندازیم.

دوربین آنالوگ چیست؟ دوربین IP چیست؟

ابتدا باید با دوربین های آنالوگ و دوربین های IP آشنا شویم.

دوربین آنالوگ HD (AHD) نوع خاصی از دوربین آنالوگ است که با کیفیت بالاHD)، 720p، 1080(p و بالاتر ضبط می کند. پیش از این، این ویژگی فقط در دوربین های IP موجود بود. برای شرایطی که تنها تصاویر HD اهمیت دارند ولی باقی ویژگی های دوربین IP نیازی نیست، از این دوربین ها استفاده می شود.

با دوربین های دیجیتال IP (پروتکل اینترنت)، هر دوربین یک سیگنال آنالوگ را می گیرد، اما تبدیل آن به سیگنال دیجیتال درون دوربین، فرق اساسی آن با دوربین آنالوگ است. پردازش دیجیتال ممکن است در داخل دوربین نیز تکمیل شود. سپس سیگنال دیجیتال از طریق یک یک شبکه محلی (LAN) ارسال می شوند.

مقایسه مزایا و معایب هر آنالوگ و IP

دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های IP از قیمت کمتری برخوردار هستند. از نظر فنی نیز مشکلات و عیب یابی کمتری نیاز دارند. اما از نظر کیفیت تصاویر، از دوربین های IP شکست می خورند. از نظر حافظه نیز تنها بر روی حافظه محلی متکی است. با قطع شدن برق نیز، به طور کامل از کار می افتند.

در مقابل، دوربین های IP کیفیت تصاویر بهتری در اختیار کاربران قرار می دهند. این نوع دوربین قابلیت ارتقاء سیستم عامل را نیز ارائه می دهد. نصب راحت و حافظه ابری آن، نصب بی دردسر و دسترسی به تصاویر را سهولت بخشیده است. با پشتیبانی ازUPS، حتی با قطع شدن برق نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. اما عیب بزرگ آنها نسبت به دوربین های آنالوگ، قیمت آنها می باشد. نیاز به زیرساخت شبکه و مدیریت پهنای پاند دارد. نکته ای که شاید تدارک آن برای همگان امکان پذیر نباشد.

آنالوگ در مقابل IP؛ اتصال به شبکه

پیشرفت تکنولوژی یعنی توسعه استفاده از شبکه اینترنت. بزودی در همه جا زیر ساخت های شبکه راه اندازی می شود و تنها با یک سوکت می توان دوربین IP را نصب و راه اندازی کرد.

طبق نظر کارشناسان، یک دوربین مداربسته 2 مگاپیکسل آنالوگ HD نمی تواند به اندازه همتای خود در میان دوربین های IP وضوح تصویر ارائه دهد. به همین دلیل است که با بهبود زیرساخت های شبکه در جهان، استقبال از انواع دوربین IP نیز درحال افزایش است.

 علاوه بر این، با استفاده از شبکه اینترنت دسترسی به فضای ابری نیز بسیار آسان خواهد شد. بدین ترتیب ذخیره سازی و دسترسی به تصاویر ثبت شده توسط تمامی دوربین های یک سیستم تنها در چند دقیقه امکان پذیر خواهد بود.

برنده رقابت دوربین آنالوگ و IP؟

این موضوع پر بحث و جدل تا مدتها ادامه خواهد داشت، اما طبق نظر کارشناسان دوربین مارکت محدودیت های دوربین های آنالوگ در نهایت باعث می شوند تا دوربین های IP جایگزین آنها شوند. اتصالات شبکه راحت و ذخیره سازی در فضای ابری در دسترس خواهد بود. با توجه به ویژگی های دوربین های IP می توان مشکل تفاوت قیمت را نیز نادیده گرفت. زیرا بسیاری از هزینه های نصب مانند خرید کابل، DVR و ... در دوربین های IP وجود ندارد.

با توجه به اینکه یک دوربین مداربسته 2 مگاپیکسل IP تصاویر با کیفیت تری نسبت به همتای خود در دنیای آنالوگ عرضه می کند، بسیاری از مردم به سمت استفاده از دوربین های جدید IP تمایل نشان می دهند. اگر شما نیز به دنبال خرید دوربین مداربسته جدید و یا بروزرسانی سیستم امنیتی خود هستید، می توانید با کارشناسان ما در دوربین مارکت تماس بگیرید.

  • ۰۲/۰۸/۱۸
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی