haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

  • ۰
  • ۰

بلبرینگ های خود تنظیم یا خود تراز یکی از انواع منحصر به فرد بلبرینگ ها هستند که قابلیت تنظیم خود به خود را برای سازگاری با شرایط متغیر در یک برنامه کاربردی دارند. با متمایز کردن خود از انواع دیگر بلبرینگ ها، از استحکام معمولی بلبرینگ های استاندارد نصب شده رها هستند.

بلبرینگ ‌های خود تنظیم مجموعه‌ ای از توپ‌ های دو ردیفه کاملا مونتاژ شده هستند که در هنگام مونتاژ و فعالیت، ناهماهنگی را در خود جای می ‌دهند. حلقه بیرونی بلبرینگ دارای یک راهروی مقعر و یک حلقه داخلی با سوراخ استوانه ای یا مخروطی است. این نوع بلبرینگ به صورت باز یا با مهر و موم موجود است. در این مطلب به بررسی بلبرینگ خود تنظیم ناچی و کاربردهای متفاوت آن خواهیم پرداخت. با دیجی برینگ همراه باشید.

بلبرینگ دو ردیفه خود تنظیم ناچی

بلبرینگ دو ردیفه خود تنظیم ناچی، در کاربردهایی با انحراف شفت، ویژگی ناهماهنگی زاویه ای اجازه می دهد تا عملیات روان ادامه یابد زیرا خود تنظیم می شود. بلبرینگ های خود تنظیم ناچی برای کاربردهایی که در آن تراز شفت و یا محفظه مشکل است، عالی هستند.

با توجه به حلقه های بیرونی مسیر کروی شکل و مرکز انحنای آن که در امتداد محور حلقه داخلی کار می کند، توپ ها و چرخش بدون قفس رخ می دهد. معمولا از قفس های فولادی فشرده استفاده می شود اما برخی از تولیدکنندگان از پلی آمید یا مواد دیگر استفاده می کنند. با توجه به زاویه تماس کوچک، بلبرینگ های خود تنظیم دارای ظرفیت بار محوری کم هستند. انحراف دینامیکی مجاز در بارهای معمولی تقریباً 3 تا 7 درجه است.

ویژگی و مزیت اصلی بلبرینگ های خود تنظیم شونده شامل توانایی سازگاری با ناهماهنگی استاتیک و دینامیک است. بلبرینگ های خود تنظیم ناچی در شرایط با سرعت بالا عالی هستند و عملکرد عالی را در این کاربردها نشان می دهند. از آنجایی که بلبرینگ های ساچمه ‌ای خود تنظیم، اصطکاک کمتری نسبت به هر نوع دیگری از بلبرینگ های غلتشی ایجاد می ‌کنند، این باعث می ‌شود حتی در سرعت ‌های بالا خنک‌ تر کار کنند. با تولید گرمای کمتر، دمای بلبرینگ کمتر است که منجر به طولانی ‌تر شدن عمر بلبرینگ و فواصل نگهداری طولانی ‌تر می ‌شود.

انطباق شل بین توپ ها و حلقه بیرونی اصطکاک و در نتیجه گرمای اصطکاک را کاهش می دهد. بلبرینگ های خود تنظیم کننده نیز دارای حداقل بار مورد نیاز هستند. علاوه بر این، آنها می توانند سطح سر و صدا و ارتعاش را کاهش دهند، به همین دلیل است که اغلب در فن ها استفاده می شوند.

کاربردهای بلبرینگ خود تنظیم ناچی

بلبرینگ های خود تنظیم ناچی دقیق در طیف گسترده ای از کاربردها، از سیستم های خودرو گرفته تا ماشین آلات صنعتی سنگین، به کار گرفته می شوند.

استفاده از بلبرینگ های خود تنظیم ناچی در صنایع زیر توصیه می شود:

  • جابجایی و حمل و نقل
  • ماشین آلات کشاورزی و مواد غذایی
  • ماشین آلات نساجی
  • تجهیزات تناسب اندام
  • کارخانه های چوب بری
  • ماشین آلات نجاری
  • تهویه هوا و تهویه
  • بسته بندی، پردازش کاغذ و سلولز
  • گیربکس / کاهنده سرعت

تطبیق پذیری بلبرینگ های خود تنظیم ناچی به کاربردهای چندگانه در بخش های مختلف تبدیل می شود:

صنعت خودرو. این بلبرینگ ها در قطعات خودرو مانند سیستم های فرمان، مجموعه های تعلیق و کاربردهای جعبه دنده، که در آن ناهماهنگی و بارهای متفاوت شایع است، استفاده می شود.

معدن و ساخت و ساز. بلبرینگ های خود تنظیم ناچی در ماشین آلات سنگین مورد استفاده در معدن، ساخت و ساز و حفاری استفاده می شوند، جایی که آنها شرایط چالش برانگیز و بارهای سنگین را تحمل می کنند.

ماشین‌ آلات نساجی. توانایی تطبیق ناهماهنگی‌ های محور، این بلبرینگ‌ ها را برای اجزای ماشین‌ های نساجی مناسب می ‌کند و عملکرد روان را حتی در فرآیندهای ریسندگی و بافندگی با سرعت بالا تضمین می‌ کند.

حمل و نقل مواد. سیستم‌ های نوار نقاله و تجهیزات جابجایی مواد از تطبیق ‌پذیری عملیاتی و قابلیت‌ های باربری بلبرینگ‌ های خود تراز بهره می‌برند.

کشاورزی. در ماشین‌ های کشاورزی مانند تراکتور و کمباین‌، جایی که زمین‌ های ناهموار و حرکت ‌های ناگهانی رایج هستند، این بلبرینگ‌ ها به عملکرد قابل اعتماد و کاهش نیازهای تعمیر و نگهداری کمک می‌ کنند.

نتیجه

استفاده از بلبرینگ های خود تنظیم ناچی در کاربردهای صنعتی برای افزایش کارایی عملیاتی و افزایش عمر بلبرینگ و ماشین آلات ثابت شده است. این بلبرینگ ها به دلیل توانایی تحمل بارهای شعاعی و محوری به طور همزمان به طور گسترده در بخش های مختلف از جمله خودروسازی، هوافضا و تولید مورد استفاده قرار گرفته اند. هنوز درباره کاربردهای بلبرینگ خود تنظیم ناچی سوال دارید؟ لطفا با ما در دیجی برینگ تماس بگیرید.

  • ۰۲/۰۸/۱۸
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی