haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

  • ۰
  • ۰

شاید همانند بلبرینگ های شیارعمیق و مخروطی و دیگر مدل ها، چندان از بلبرینگ تماسی کشویی نام برده نمی شود، اما نباید کاربردهای گسترده آن را نادیده گرفت.

بلبرینگ های تماسی کشویی که به نام بلبرینگ‌ های ساده نیز شناخته می ‌شوند، نوعی از بلبرینگ ها هستند که به ‌جای غلتش، به صورت لغزنده کار می‌ کنند. بلبرینگ های تماسی کشویی برای بارهای استاتیکی و دینامیکی سنگین در سرعت‌های نسبتا کم، حرکات چند جهته و ناهماهنگی مناسب هستند.

 استفاده از انواع بلبرینگ تماسی کشویی در کاربردهایی با سرعت کم، بار زیاد و فضای محدود به قرن ها پیش باز می گردد. بلبرینگ ناچی، بلبرینگ اس کا اف و سایر سازنده های مطرح، طیف گسترده ای از بلبرینگ های تماسی کشویی را به بازار عرضه کرده اند.

در این مقاله با دیجی برینگ همراه باشید تا مزایای بلبرینگ تماسی کشویی ناچی و کاربردهای آنها  مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای استفاده از بلبرینگ تماسی کشویی

بلبرینگ های تماسی کشویی امکان حرکت نسبتا کم اصطکاک بین دو سطح را فراهم می کنند. شرکت بلبرینگ nachi در طراحی بلبرینگ های تماسی کشویی خود طرح ساده متشکل از دو سطح که روی هم می لغزند، استفاده کرده است.

اگر با صنعت بلبرینگ آشنا هستید پس حتما می دانید، حاصل ضرب بار نرمال و ضریب اصطکاک سطح واقعی مقاومت حرکتی را تعیین می کند، از این رو طراحان به دنبال کاهش ضریب اصطکاک هستند. انتخاب موادی که نیروی اصطکاک را کاهش می دهند، کارایی سیستم را بهبود می بخشد. استفاده از مواد مختلف با تلورانس ها و تناسب های مختلف همگی در ایجاد بهترین طراحی نقش دارند. علاوه بر این، فشار ایجاد شده به نواحی تماس توسط بارها باعث سایش مواد می شود، بنابراین هر چه فشار تماس و سرعت لغزش کمتر باشد، عمر بلبرینگ طولانی تری را می توان انتظار داشت.

به طور کلی، بلبرینگ های تماسی کشویی زمانی کارآمدتر عمل می ‌کنند که دو قسمت جفت ‌شونده از مواد غیرمشابه باشند. سازندگان بلبرینگ nachi  معمولا مواد اولیه بیرونی را از فولاد با یک حلقه داخلی برنز یا تفلون ایجاد می کنند. در مواردی که از همان ماده استفاده می شود، یکی از اجزاء سخت می شود تا ذرات وارد شده به داخل مواد اولیه به مواد نرم تر وارد شوند و در آنجا جاسازی می شوند و سایش راس های بلبرینگ را کاهش می دهند.

به دلیل حرکت لغزشی و سطح مقطع، طراحی ظرفیت بار بالاتری را نسبت به سایر انواع بلبرینگ های امکان ‌پذیر می ‌کند و آنها را برای کاربردهای سنگین مناسب می ‌سازد. علاوه بر این، بلبرینگ های تماسی کشویی به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند، که آنها را به گزینه ‌ای مقرون به صرفه برای بسیاری از کاربردها تبدیل می ‌کند.

کاربردهای بلبرینگ تماسی کشویی

بلبرینگ های تماسی کشویی کاربردهای متعددی در بسیاری از صنایع دارند، مخصوصا در مواردی که مقرون به صرفه بودن ضرورت دارد، دارای نوسان یا ناهماهنگی باشد.

بلبرینگ های تماسی کشویی صنایع که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

  • ماشین آلات صنعتی
  • صنعت خودرو
  • صنعت هوافضا
  • تجهیزات پزشکی
  • رباتیک
  • انرژی تجدید پذیر

هنگام انتخاب بلبرینگ های تماسی کشویی، توجه به چندین عامل از جمله ظرفیت بار، سرعت، دما و شرایط محیطی ضروری است. نوع مواد اولیه بلبرینگ نیز حیاتی است، زیرا می تواند بر عملکرد و دوام بلبرینگ تاثیر بگذارد. برخی از مواد متداول بلبرینگ عبارتند از برنز، گرافیت و پلاستیک.

بلبرینگ تماسی کشویی یک مدل بلبرینگ nachi ساده و در عین حال موثر برای بسیاری از کاربردها است که مزایای زیادی از جمله ظرفیت بار بالا، نگهداری کم و دوام را ارائه می دهد. با طیف گسترده ای از انواع و مواد موجود، انتخاب بلبرینگ تماس کشویی مناسب می تواند به بهبود عملکرد، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی کمک کند.

درباره انواع بلبرینگ تماسی کشویی کنجکاو هستید؟ برای دریافت راهنمایی از طریق آدرس https://digibearings.com/ با ما تماس بگیرید.

  • ۰۲/۰۸/۱۶
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی