haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

  • ۰
  • ۰

با گذشت زمان، تعویض بلبرینگ می تواند یک حرکت ضروری برای برنامه های کاربردی مختلف به شمار رود. با این حال، راه هایی وجود دارد که می تواند در به تاخیر انداختن این امر، کمک کند. پیش از بزرگتر شدن بسیار از مشکلات، می توان با راه حل های تعمیر و نگهداری صحیح، به طول عمر مفید آن افزود. اما زمانی که دیر شده است، یک گزینه دیگر وجود دارد، بازسازی.

زمانی که به قیمت بلبرینگ های صنعتی همچون قیمت بلبرینگ تیمکن نگاه می اندازید، شاید بازسازی ایده بصرفه تری بنظر آید. اما نباید فراموش کرد که این کار تنها موقت است، و در نهایت اون قطعه باید تعویض شود.

تعمیر بلبرینگ به شما این امکان را می دهد که به طور موقت از گزینه تعمیر به جای تعویض استفاده کنید. این فرآیند در مقایسه با قطعات تعویضی صرفه جویی قابل توجهی را ارائه می دهد. اما تعمیر بلبرینگ های شما دقیقا چقدر می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند؟ برای یافتن پاسخ این سوال، تا انتهای این مطلب با کارشناسان دیجی برینگ همراه باشید.

صرفه جویی در هزینه بازسازی بلبرینگ

مسلما تعمیر و بازسازی بسیار بصرفه تر از خرید یک قطعه جدید خواهد بود. گزارشات تخمین می زنند که تحلیل هزینه سود بازسازی می ‌تواند تا ۸۰ درصد در برابر هزینه یک بلبرینگ جدید صرفه‌ جویی کند. کاملا واضح است که 80% صرفه جویی، ارزش بررسی این گزینه را دارد. اما چگونه می توان ارزیابی کرد که کدام بلبرینگ ها برای بازسازی واجد شرایط هستند.

یکی از نمونه‌های کاربرد صنعتی که می ‌تواند از بازسازی بلبرینگ ها سود ببرد، بلبرینگ کروی است که در دستگاه ریخته ‌گری بطور دائم استفاده می ‌شود. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که بلبرینگ ها ممکن است واجد شرایط بازسازی باشند، مانند:

  • بلبرینگ شعاعی
  • رولبرینگ استوانه ای
  • بلبرینگ حلقه چرخشی

برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن بلبرینگ برای ساخت مجدد، با این سه مرحله شروع کنید:

  1. پیاده کردن
  2. تمیز
  3. بازرسی کردن

این بازرسی شامل یک بازرسی بصری و میکروسکوپی، اندازه گیری سختی حلقه و بازرسی ابعادی است. پس از تکمیل بازرسی، گزارشی ارائه می شود که نرخ بازیابی و ضایعات روی بلبرینگ ها را ارائه می دهد. این به شما امکان می دهد تعیین کنید که آیا می خواهید روند بازسازی را ادامه دهید یا خیر. اگر یاتاقان از مرحله بازرسی عبور کند، پس برای بازسازی آماده است.

در فرآیند بازسازی بلبرینگ چه اتفاقی می افتد؟

حال که بلبرینگ شما با عبور از مرحله بازرسی واجد شرایط بازسازی است، باید ببینید که آیا تعمیر آن بلبرینگ می تواند به کسب و کار شما در صرفه جویی هزینه ها کمک کند یا خیر. اگر جواب مثبت بود، آنگاه فرآیند بازسازی بلبرینگ آغاز می شود.

فرآیند بازسازی بلبرینگ شامل پنج مرحله کلی است. این 5 مرحله عبارتند از:

  1. سنگ زنی یا پرداخت سطوح جانبی بلبرینگ، قطر سوراخ و قطر خارجی
  2. سنگ زنی مجدد یا پرداخت سطوح به ابعاد اولیه
  3. نصب مجدد بلبرینگ ها با عناصر نورد جدید
  4. بازرسی قفس ها، در صورت لزوم تعویض
  5. بلبرینگ ها دوباره مونتاژ می شوند
  6. گزارش کتبی با گارانتی محدود صادر خواهد شد

اگر کسب و کار شما با تعویض مکرر بلبرینگ ضرر می کند، نوسازی می تواند برای شرکت شما مفید باشد. هرچند سرمایه گذاری بر روی یک بلبرینگ شناخته شده همچون بلبرینگ تیمکن یا FAG می تواند تا مدتها شما را از مشکلاتی همچون خرابی، راحت کند.

با ای حال در صورت اجبار برای خرید، دستیابی به بهترین و ارزان ترین قیمت بلبرینگ FAG، راه حل نهایی شما برای کنترل هزینه ها خواهد بود. برای این امر می توانید با واردکنندگان معتبری چون دیجی برینگ در تماس باشید

  • ۰۲/۰۸/۱۴
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی