haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

  • ۰
  • ۰

دوربین های مداربسته بیسیم یا وایرلس به دسته ای از دوربین های مداربسته می گویند که از طریق امواج مختلف مثل وای فای یا امواج رادیویی می توانند تصاویر یا فیلم ها را انتقال دهند. در حقیقت در این دسته بندی از دوربین ها، این انتقال تصاویر و فیلم ها  بدون استفاده از کابل ها و سیم کشی ها  انجام می شود اما  ممکن است تامین برق دوربین های مدار بسته بی سیم  از طریق سیم های برق باشد.

دوربین بیسیم

اگر در مود دوربین بیسیم و نحوه کر آنها و شرایطی که دارند سوالی دارید در این مقاله از دوربین مارکت با ما همراه باشید تا با هم به برسی این دوربین جدید و تازه وارد بپردازیم. علاوه بر آن اگر در رابطه با  هر نوع دیگری از دوربین های مداربسته سوالی دارید می توانید به سایت دوربین مارکت مراجعه کنید و از مشاوره و کمک های کارشناسان ما در انجا استفاده کنید.

به صورت کلی دوربین های مداربسته را می توان در دو دسته بندی بزرگ و عمده قرار داد که دوربین بیسیم هم در این دسته بندی قرار می گیرد:

  • دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ
  • دوربین مداربسته بیسیم آی پی یا تحت شبکه یا دیجیتال

 

دوربین بیسیم آنالوگ

 

دوربین های مداربسته  بیسیم آنالوگ علاوه بر  سادگی کاربری شان  و قیمت ارزان و مناسبی که دارند که می تواند باعث شود طرفداران زیادی نیز داشته باشند مشکلات و ایراد های خاص خود را  نیز دارند. انتقال و جا به جایی  تصویر در دوربین های بیسیم آنالوگ با تبدیل کردن سیگنال های تصویر و فیلم ها  به امواج های رادیویی انجام می شود. این سیگنال ها  وارد دستگاه DVR می شود و در ان ثبت و ذخیره و ضبط می شوند. این قابلیت با در نظر گرفتن برد آنها و خروجی فرکانس در این نوع از دوربین های مدار بسته  بسیار متفاوت است.

سیگنال ها و امواج صادره از این دوربین ها  تا حد زیادی تحت تاثیر نویزهای الکترو مغناطیسی و شرایط محیطی که دوربین در آن نصب است  از جمله رطوبت قرار دارد و ممکن است  در کیفیت و چگونگی  انتقال تصاویر و فیلم ها اثر منفی داشته باشد. به بیانی دیگر در صورتی که اجسام و وسایلی که در مسیر دوربین مداربسته بیسیم قرار دارند  زیاد و متعدد باشند و یا دوربین مداربسته بیسیم در شرایط آب و هوایی نا مساعد محیطی و یا مکانی مرطوب باشد، سیگنال های دوربین تا حد زیادی افت خواهد کرد و دارای نویز می شود. و  به همین دلیل نویز پذیر بودن دوربین های بیسیم و ضعیف بودن این دسته از دوربین های بی سیم کمتر کسی سمت آنها می رود یا از انها استفاده می کند .

 

دوربین بیسیم تحت شبکه

 

دوربین های بی سیم آی پی یا دوربین بیسیم تحت شبکه با استفاده از قابلیت وای فای (Wifi) این انتقال تصاویر و ویدئو ها را انجام می دهند. استفاده از دوربین های بیسیم آی پی یا تحت شبکه به خاطر نوع انتقالی که دارند  مزیت های بسیاری دارند  از جمله کم کردن و کاهش دادن هزینه های کابل کشی و سیم کشی و همینطور صرفه جویی در زمان را برای شما به دنبال دارد. این دسته از دوربین های بیسیم  در هوشمند سازی خانه نیز بسیار کمک کننده و پر کاربرد هستند. دوربین های بیسیم تحت شبکه در مقایسه با نوع دوربین مداربسته بی سیم آنالوگ کمتر تحت تاثیر نویز ها قرار می گیرد و اطلاعات و تصاویر و ویدئو ها را با سرعت بیشتر و با کیفیت بهتری انتقال می دهند. در دوربین بیسیم دیجیتال تحت شبکه و ای پی هم این اطلاعات به سمت دستگاه ضبط کننده (NVR) ارسال می شود و ضبط می شود.

  • ۰۱/۱۱/۰۸
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی