haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

  • ۰
  • ۰

فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار رمان نویسندگی مشترک نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی و همچنین تهیه کنندگی آن که بر عهده محمدحسین قاسمی بوده است محصول سال ۱۳۹۷ است. فیلم شبی که ماه کامل شد برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر و در  سی و هفتمین دوره آن به نمایش درآمد و توانست در ۱۳ رشته این جشنواره نامزد شود و ۶ سیمرغ بلورین در رشته های بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن ،بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را کسب کند.

 

 

دانلود فیلم شبی که ماه کامل شد ؛ خلاصه فیلم

دانلود فیلم شبی که ماه کامل شد داستان دختر جوانی را روایت می کند که عاشق پسری از سیستان و بلوچستان می شود. اما خانواده این پسر فعالیت ‌های سیاسی و تروریستی دارند که او از این ها بی خبر است. در نهایت این دو مجبور می شوند برای در امان ماندن و حفظ امنیت خود از ایران به پاکستان مهاجرت کنند. در این مسافرت برادر دختر نیز آنها را همراهی می کند. در این مهاجرت زندگی آنها دچار تغییر می شود و درنهایت اتفاقات ناگواری را برای این دو رقم می زند که داستان فیلم شبی که ماه کامل شد را می سازد.

 

از جمله بازیگرانی که در این فیلم به هنرنمایی پرداخته‌ اند می توان به هوتن شکیبا و الناز شاکردوست، شبنم مقدمی فرشته صدرعرفایی و آرمین رحیمیان و پدرام شریفی اشاره کرد. در فیلم شبی که ماه کامل شد که به جنایات گروهک تروریستی جندالله و برادران ریگی می پردازد.

 هوتن شکیبا در نقش عبد الحمید ریگی برادر عبد المالک ریگی ایفای نقش می‌ کند. شخصی که در دهه ۸۰ پس از ازدواج با فائزه منصوری دختری تهرانی و شیعه او را مجبور کرد که به همراه برادرش شهاب منصوری برای ادامه زندگی به پاکستان مهاجرت کنند و در آنجا زندگی کنند.

 الناز شاکردوست در این فیلم نقش فائزه منصوری را ایفا می کند شخصیتی حقیقی که در سفری که همراه با مادرش به زاهدان دارد با عبد الحمید ریگی آشنا شده و با اصرار های خانواده عبد الحمید با ازدواج او موافقت  می کند.

در ادامه معرفی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد به شخصیت اصلی داستان یعنی عبد المالک ریگی می رسیم آرمین رحیمیان نقش عبد المالک را ایفا می کند. شخصیتی که در دهه ۸۰ در سیستان و بلوچستان ایران فعالیت های خرابکارانه و جنایت های وحشتناکی داشت. عبد المالک ریگی رهبر گروهک تروریستی جندالله بود که پس از چندین اقدام تروریستی در خاک ایران در نهایت توسط سربازان گم نام امام زمان در آسمان ایران هنگام پرواز به دبی دست گیر و پس از آن نیز اعدام شد.

نقش برادر فائزه منصوری یعنی همان شهاب منصوری در دست پدرام شریفی بوده است. شخصیتی که ناچارا مجبور است در مهاجرت خواهرش به پاکستان او را همراهی کند و در نهایت در همان پاکستان توسط گروهک تروریستی به شهادت رسید.

 

 

توضیحاتی بیشتر در رابطه با ساخت فیلم

 

به گفته تهیه کننده فیلم شبی که ماه کامل شد یعنی محمدحسین قاسمی هیچ ارگانی در ساخت فیلم همکاری و کمک نداشته است. فیلم برداری صحنه ها در کشور پاکستان بسیار سخت و با دشواری های زیادی همراه بوده و عوامل ساخت مجبور بودند با ویزای گردشگری به این کشور سفر کرده و به صورت غیررسمی فیلم برداری را شروع کند. پس از انتخابات پاکستان ویزای این گروه تمدید نشده و عوامل ساخت مجبور می‌شوند ادامه ساخت فیلم را در محله پاکستانی ها در پایتخت بنگلادش ادامه دهند. برای فیلمبرداری صحنه های جنگ نیز از از نیروهای بومی به شکلی غیر قانونی استفاده کرده اند. در رابطه با داستان فیلم به گفته اعظم محسنی دوست مادر فائزه منصوری دوقلوهای فائزه در تهران به دنیا آمده اند در صورتی که در فیلم تولد آنها در پاکستان است. این فیلم جذاب را می توانید از سایت دیدی فیلم دانلود و تماشا کنید.

 

 

 

 

  • ۰۱/۱۰/۰۱
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی