haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

haniye yazdani

جستجوگر وب و مطالب مفید

۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سوئد یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی اروپا است که در دهه های اخیر با پیشرفت های زیادی که در صنایع مختلف داشته ، توانسته است جزء 5 کشور برتر صنعتی اروپا شود. این کشور با تمرکز بر روی صنایع مختلف، رفاه و امنیت را برای جمعیت 10 میلیون نفری خود فراهم کرده است. اگر بخواهیم صنایع معروف سوئد را نام ببریم، میتوانیم به گزینه های زیر اشاره کنیم:

1: وسایل نقلیه موتوری

2: مخابرات

3: خودروسازی

4: بلبرینگ

5 لوازم خانگی

6: داروسازی

تولید کالاهایی با کیفیت بسیار بالا و در نتیجه پیشتازی جهانی سوئد در این زمینه ها، امروزه این کشور را در مسیر رشد اقتصادی قرار داده است؛ این صنایع را می توان نقطه قوت سوئد دانست که این کشور اروپایی را به یک قطب صنعتی در دنیای فناوری و ماشین آلات تبدیل کرده است.

صنعت تولید بلبرینگ را می توان یکی از بهترین سرمایه گذاری های سوئد در صنعت نام برد؛ تا جایی که سوئد توانسته است در این زمینه انقلابی برپا کند و بلبرینگ هایی خاص با کیفیت بسیار بالا تولید کند. اگر به شناخت این صنایع و برندهای مشهور سوئدی علاقه مند هستید، ادامه این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی را در این زمینه به شما ارائه کند.

صنعت بلبرینگ چه نقشی در اقتصاد سوئد دارد؟

تولید بلبرینگ یک صنعت حساس، پراستفاده و دانش محور است. سوئد توانسته است با تجربه و دانشی که دارد، قدم های محکم و استواری را در زمینه تولید بلبرینگ های با کیفیت بردارد. برند تولیدی بلبرینگ skf که می توان آن را جزء 3 برند برتر دنیا در زمینه تولید بلبرینگ نام برد، یک برند سوئدی است که انواع بلبرینگ ها و رولبرینگ ها را با کیفیت و تنوعی بالا تولید و در بازار جهانی عرضه می کند. بلبرینگ های skf  در کنار کیفیت خوبی که دارند، از طول عمر و قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. این قیمت خوب و کیفیت عالی ای که این نوع از بلبرینگ ها دارند، باعث شده است که این بلبرینگ ها در صنایع مختلف با استقبال زیادی مواجه شوند. این رویکرد و توسعه این صنعت در نقاط مختلف جهان، به رونق اقتصاد سوئد کمک زیادی کرده است؛ تا جایی که امنیت و رفاه فعلی این کشور را می توان حاصل قدرت اقتصادی سوئد در زمینه صادرات در این بخش دانست.

بلبرینگ های skf در کشور ما نیز بسیار پرکاربرد هستند؛ در سال های اخیر، طیف گسترده ای از صنایع ایرانی از این بلبرینگ ها جهت تضمین عملکرد ماشین آلات خود استفاده می کنند. نمایندگی های مختلفی در ایران، محصولات برند SKF را به فروش می رسانند؛ با بررسی و مقایسه لیست قیمت بلبرینگ skf در این مجموعه ها می توان مناسب ترین قیمت را برای خرید بلبرینگ های این برند یافت. به دلیل عدم تولید بلبرینگ در ایران و نبود کارخانه های تولیدی در کشور، بلبرینگ های برندهای خارجی به ایران وارد می شوند که یکی از آنها برند SKF است.

برند skf، بلبرینگ های با کیفیت سوئدی

همانطور که اشاره کردیم، بلبرینگ های skf یکی از باکیفیت ترین و بهترین بلبرینگ های دنیا هستند. یکی از دلایل محبوبیت این بلبرینگ ها تنوع زیاد آنهاست؛ این بلبرینگ ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که هرکدام با کاربردهای جداگانه ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بلبرینگ ها هم چنین در اندازه های مختلفی در بازار وجود دارند که دلیل این موضوع، تنوع دستگاه ها و ماشین آلاتی است که از این بلبرینگ ها به عنوان اجزای داخلی برای تحمل بارهای متفاوت استفاده می کنند.

جدول ابعاد بلبرینگ skf که توسط این شرکت ارائه می شود، اطلاعات مفیدی از ابعاد انواع متفاوت این بلبرینگ ها را ارائه می کند که اهمیت زیادی در انتخاب نوع درست این قطعات بر اساس کاربرد و هدف مورد نظر دارد.

 

صنعت خودرو سازی و بزرگترین خودرو سازی های دنیا

صنعت خودرو سازی که همواره یکی از سودآور ترین صنایع در تاریخ بشریت بوده است، یک صنعت حساس، به شدت پر ریسک و مهم است. این صنعت به دلیل داشتن سود اقتصادی زیاد، همه دولت ها را تشویق می کند که در این زمینه سرمایه گذاری هایی انجام بدهند. احتمالا همه ما برندهای بزرگ خودرو را می شناسیم که توانسته اند به سود دهی بالایی برسند؛ کشور هایی مانند آلمان ، ژاپن و آمریکا از پیشتازان این صنعت هستند. این کشورها با برند هایی مانند بنز، بی ام و، تویوتا، فورد و ... توانسته اند تاثیر زیادی بر این صنعت بگذارند.

سوئد نیز از کشورهایی است که با سرمایه گذاری در این صنعت توانسته است نام خود را به عنوان یکی از قدرت های بزرگ در این صنعت به ثبت برساند. شرکت ولوو که یکی از برندهای بسیار معروف در صنعت خودرو سازی می باشد،توانسته است هم در زمینه خودروهای سواری و هم در زمینه خودروهای باری، بهترین کیفیت از یک خودرو را ارائه بدهد. برند ولوو با قدمتی تقریبا 100 ساله توانسته است به یکی از بهترین برندهای تولیدی در زمینه خودرو تبدیل شود و این صنعت هم نقش پررنگی را در اقتصاد سوئد ایفا می کند.

اریکسون، فناوری اطلاعات و شبکه

یکی دیگر از صنایع خوب و معروف سوئد را می توان شرکت اطلاعات فناوری اریکسون نام برد. شرکت اریکسون که یکی از قوی ترین شرکت های مخابراطی در دنیا است، توانسته صنعت سودآوری برای کشور سوئد باشد. این شرکت که در سال 1876 تاسیس شده است، یکی از قدیمی ترین شرکت ها در این زمینه است. برند اریکسون با صادرات گسترده، سهم بزرگی از درآمدهای خارجی در کشور سوئد را بر عهده دارد. تا به اینجا برای شما 3 صنعت بزرگ سوئد را نام بردیم که توانسته اند سوئد را به کشوری صنعتی و پیشرفته تبدیل کند. حال آیا این برند ها در ایران نیز موجود هستند؟

حضور برند های سوئدی در ایران

متاسفانه در کشور ما به دلیل وجود تحریم ها، هیچ گونه نمایندگی رسمی ای از این محصولات وجود ندارد؛ اما برخی از واردکنندگان توانسته اند که این محصولات را به کشور وارد کنند و به فروش برسانند. یکی از این واردکننده ها دیجی برینگ است.

این مجموعه، وبسایت فروشگاهی شرکت دانا صنعت آپادانا است که با بیش از دو دهه سابقه در واردات انواع برند های بلبرینگ توانسته است بهترین کیفیت ها را با بهترین قیمت ها ارائه بدهد. با مراجعه به سایت دیجی برینگ به آدرس www.digibearings.com می توانید طراحی های متنوعی از این بلبرینگ ها را از معتبرترین برندهای جهانی مشاهده کرده و سفارش خود را برای خرید این محصولات با تماس با کارشناسان این مجموعه ثبت کنید.

منبع: عصر ایران

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

واژه هوش مصنوعی، نامی آشنا برای تقریبا همه افراد است که در روزهای اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این تکنولوژی، قابلیت های تازه و جذابی را ایجاد کرده است که در حوزه های مختلف از صنعت سرگرمی گرفته تا کاربردهای بزرگی چون امنیت، به دقت و سرعت بالاتر در انجام وظایف کمک می کند.

ابزارهای مختلفی از تکنولوژی های هوش مصنوعی در حال حاضر در دسترس عموم مردم قرار دارد که سبب تسهیل بسیاری از فعالیت ها شده است. در این مقاله به تعریف کوتاهی از هوش مصنوعی و عملکرد آن می پردازیم و برخی از ابزارهای کاربردی این فناوری را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر شما هم به دنیای شگفت انگیز این هوش های برتر علاقه مند هستید، در ادامه می توانید اطلاعات مفیدی کسب کنید.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یا AI یا Artificial Intelligence به توانایی ای از یک تکنولوژی گفته می شود که یک هوش کامپیوتری است و برخی از عملکردهای انسان را با سرعت بهبودیافته تری انجام می دهد. الگوریتم هایی مانند ماشین لرنینگ و دیپ لرنینگ برخی از الگوریتم هایی هستند که این فناوری را ایجاد می کنند و روز به روز نیز در حال پیشرفت و توسعه هستند.

بخش های مختلفی هستند که می توانند از مزایای هوش مصنوعی برای ارتقاء عملکرد وظایف خود بهره ببرند. دوربین مدار بسته نوع هوشمند، لوازم خانگی هوشمند، دستیارهای گوگل، ربات های هوش مصنوعی و ابزارهایی مانند ChatGPT برخی از انواع هوش مصنوعی هستند که در رقابت با هوش طبیعی در حال جایگزینی بسیاری از روش های سنتی برای فعالیت های مختلف هستند. به طور کلی می توان گفت هوش مصنوعی آمده است تا زندگی انسان ها را آسان تر و سریع تر کرده و به پیشرفت تکنولوژی در همه جنبه های زندگی انسان کمک کند. در ادامه برخی از این ابزارهای نوین را مرور می کنیم.

دوربین های مداربسته امنیتی هوشمند

دوربین های مداربسته یکی از بزرگ ترین اختراعات بشر و راهی برای زندگی امن در این جهان هستند. امروزه به هر طرف که نگاه کنیم، یکی از این دوربین های پیشرفته را در حال نظارت خواهیم دید. کاربرد گسترده این تجهیزات، سبب پیشرفت فناوری این دوربین ها و پیدایش برندهای بزرگ جهانی شده است که حالا با استفاده از هوش مصنوعی، دوربین های هوشمند با قابلیت تشخیص حرکت، صدا و هشدار هوشمند را در بازار عرضه می کنند. دوربین های هوشمند، محبوبیت زیادی در خانه های هوشمند دارند و پای ثابت تکنولوژی های این فضاها هستند. برای مشاهده مدل های متنوعی از دوربین های هوش مصنوعی برندهایی چون هایک ویژن، داهوا و دیگر برندهای معتبر می توانید از سایت دوربین مارکت بازدید کنید.

ابزار ChatGPT و تحول دنیای اطلاعات

یکی دیگر از قابلیت های هوش مصنوعی که این روزها به طور گسترده توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد، ChatGPT است. این فناوری در واقع یک ربات است که از الگوریتم های ماشین لرنینگ استفاده می کند و به سوالات شما پاسخ می دهد و می تواند بسیاری از عملکردهایی که از او می خواهید را برای شما انجام دهد. جمع آوری اطلاعات، برنامه نویسی، طراحی عکس، آموزش و بسیاری دیگر از زمینه ها با استفاده از این ابزار، دیگر کارهای دشوار و زمان بری نیستند.

بسیاری از افراد جهان از این تکنولوژی استقبال کرده اند؛ اما برخی از افراد بر این باورند که این ربات ها آینده زندگی انسان را دستخوش تغیرات زیادی خواهند کرد که ممکن است برخی از آنها مخرب و آسیب زا باشند. به طور کلی می توان گفت که هر بخش از دنیای امروز و هر ابداع نوین، دو روی یک سکه است که در اثر استفاده نادرست می تواند خطرآفرین باشد.

آیا به نظر شما هم هوش مصنوعی، بخش بزرگی از آینده انسان است و آیا می تواند برای ما ضرری داشته باشد؟ نظر خود را در این باره با ما در میان بگذارید!

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

اگر ویدیوهای آنلاین یا خبری از رانندگی خطرناک یا حوادث جاده ای را دیده باشید، به احتمال زیاد متوجه شده اید که توسط دوربین خودر ضبط شده اند.

همانطور که گفته شد، دوربین خودرو بر روی داشبورد یا شیشه جلوی خودرو نصب می شود و می تواند برای ثبت شواهد در تصادفات یا حوادث جاده ای، تصاویری بسیار مفید به ثبت برسانند. از آنجایی که افراد بسیاری با نحوه عملکرد این دستگاه آشنایی ندارند، می توانید از مطالب موجود در این راهنمای خرید دوربین خودرو کمک بگیرید. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید دوربین خودرو؛ به دنبال چه باشید؟

صفحه نمایش داخلی

داشتن صفحه نمایش داخلی، امکان تنظیم زاویه دوربین بدون نیاز به گوشی همراه یا کامپیوتر را در اسرع وقت امکان پذیر می کند.

ضبط خودکار

اکثر مدل های دوربین خودرو هوشمند دارای این ویژگی می باشند. بدین صورت که در هنگام استارت زدن خودرو روشن و پس از مدتی زمانی که از خاموش کردن خودرو گذشت، ضبط را متوقف می کنند.

تشخیص ضربه

یکی از اصلی ترین قابلیت های انواع دوربین خودرو هوشمند، تشخیص ضربه است. در صورت که ماشین ناگهان حرکت کند و یا ضربه ای هرچقدر کوچک به آن وارد شود، توسط دوربین خودرو ثبت می شود.

ردیاب خودرو

یک ردیاب خودرو یا یک GPS دوربین خودرو هوشمند، همانند دیگر ردیاب ها شما را به مقصدی هدایت نمی کند. ردیاب خودرو به طور خودکار مکان و سرعت شما را ضبط می کند و این موارد را با فیلم ضبط شده مطابقت می دهد. برخی از مدل های دوربین خودرو هوشمند دارای نرم ‌افزاری برای مشاهده داده‌ های ضبط ‌شده هستند، در حالی که برخی دیگر این اطلاعات را بر روی ویدیو ضبط می‌کنند.

باتری داخلی

این ویژگی به دوربین خودرو این اجازه را می دهد بدون اتصال دائم به برق کار کند، اگرچه مدت زمان آن بین سازنده‌ ها متفاوت است. برای راه‌ اندازی دوربین از سوکت 12 ولت خودرو، به یک کابل (که همراه اکثر مدل ‌ها ارائه می ‌شود) نیاز دارید. برخی از مدل ها را می توان به منبع تغذیه خودرو نیز متصل کرد.

این روزها، اکثر دوربین های خودرو جدید به جای باتری داخلی از خازن داخلی یا ابر خازن استفاده می ‌کنند.  ابرخازن‌ها جایگزین مطمئن‌ تری هستند، زیرا خطرات مشابهی که اکثر باتری ها با آن مواجه هستند همانند خرابی یا داغ شدن، را ندارند. با این حال، یک ابر خازن بدون منبع تغذیه دائمی قادر به فعالیت برای مدت طولانی نمی باشد.

قابلیت نصب کارت حافظه

زمانی که دوربین نصب شده است، باید دسترسی به کارت حافظه آن بدون نیاز به جدا کردن دوربین به راحتی امکان پذیر باشد. البته، همه مدل های دوربین خودرو از کارت حافظه پشتیبانی نمی کنند. همه دوربین های خودرو دارای محدودیت حافظه هستند، بنابراین پیش از خرید دوربین خودرو تمامی محدودیت های آن و قابلیت نصب کارت حافظه را مورد بررسی قرار دهید.

 

نرم افزار کامپیوتر

تقریبا همه سازندگان به شما اجازه می دهند ویدیو را در پخش کننده رسانه مورد نظر خود مرور کنید. اما برخی نیز دارای نرم ‌افزار اختصاصی با ویژگی‌ های اضافی از جمله ویرایش ساده مانند اسکرین‌ شات یا جداسازی بخش‌ های کوچک ویدیو، و اطلاعات رویداد جاسازی ‌شده مانند برچسب ‌گذاری GPS، سرعت و نقطه ضربه خوردن، هستند. با این حال، این می تواند کار را در طول یک تحقیق یا تصادف دشوار کند، زیرا پلیس و بیمه گذاران ممکن است نیاز به دسترسی و نصب نرم افزار اضافی برای بررسی اطلاعات داشته باشند.

اپلیکیشن گوشی همراه

این کار کنترل‌ های فیزیکی و صفحه دوربین خودرو را به یک تلفن هوشمند یا تبلت خارجی متصل می کند، که می ‌تواند مشاهده تصاویر ویدیوی زنده و فیلم‌ های ضبط ‌شده را در یک صفحه بزرگ‌ تر آسان ‌تر کند. استفاده از اپلیکیشن، کنترل دوربین خودرو را نیز تسهیل می بخشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره برای خرید دوربین خودرو هوشمند، با کارشناسان دوربین مارکت در تماس باشید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

چند درصد جرائم در شب اتفاق می افتد؟

تاریکی شب، پر از ابهام ها و ناشناخته ها است؛ ناشناخته هایی که گاهی ما را از ندیدن در تاریکی می ترسانند. فضای شب به دلیل نبودن نور و تاریکی، زمان مناسبی برای رخ دادن حوادث و اتفاقات مخفی می باشد و به همین دلیل است که درصد بالایی از جرائمی مانند قتل و سرقت در هنگام شب اتفاق می افتد.

در گذشته و به دلیل کمبود امکانات، جرم های زیادی در شب اتفاق می افتاد و حتی همه ما داستان های زیادی از قاتلینی که در شب انسان ها را می کشند، شنیده ایم؛ اما امروزه و با پیشرفت های تکنولوژی، راهکارهای زیادی برای تامین امنیت ساختمان ها و خیابان ها در هنگام شب ارائه شده است که هر کدام به نوعی به ایمنی بیشتر انسان ها از نظر جانی و مالی کمک می کنند. این ابزارها طوری طراحی شده اند که با درصد خطای کم و در مدت زمان کوتاهی به وقوع حادثه و یا تخلف واکنش نشان دهند.

در ادامه برخی از این تجهیزات امنیتی را مورد بررسی قرار می دهیم؛ بنابراین اگر شما هم به دنبال ارتقاء امنیت فضای کار و یا زندگی خود هستید، ادامه این مقاله می تواند برای شما جذاب و البته مفید باشد.

دوربین های مداربسته امنیتی

دوربین های مداربسته، یکی از پرطرفدارترین روش های تامین امنیت هستند که از طریق نظارت به کنترل تردد و رفت و آمدها کمک می کنند. دوربین ها، نگهبانانی 24 ساعته هستند که از هیچ حرکتی چشم پوشی نمی کنند و در همه ساعات شبانه روز به نظارت بر محیط ادامه می دهند. این تجهیزات، مدل های متنوعی برای تطبیق با شرایط خاص دارند و همین موضوع است که بر محبوبیت آنها می افزاید. یکی از ویژگی های جذاب دوربین های مداربسته که تاثیر زیادی در امنیت بالاتر در هنگام شب دارد، دوربین دید در شب است.

این دوربین ها که با تکنولوژی های متفاوتی در بازار موجود هستند، با پایان نور روز هم به تصویربرداری ادامه می دهند و تصاویری باکیفیت از فضای تاریک ارائه می کنند؛ در نتیجه حتی زمانی که در خواب هستید، اطمینان دارید که دوربین، رویدادها را رصد می کند. تکنولوژی ها و مدل های متنوعی از این دوربین ها را می توانید در سایت دوربین مارکت که یک فروشگاه آنلاین تجهیزات امنیتی است، مشاهده کنید.

دزدگیر اماکن

دزدگیرها یکی از روش های سنتی تر تامین امنیت در ساختمان ها و خودروها هستند که با مکانیزم هشدار عمل می کنند. در داخل این تجهیزات، سنسورهای خاصی طراحی شده است که در زمان خطر و یا ورود افراد غیرمجاز به صدا در می آید و ساکنان را از وقوع رفتار غیرعادی مطلع می کند. دزدگیرهای امروزی به صورت هوشمند طراحی شده اند و می توانند حرکت های مختلف را شناسایی و زنگ هشدار را به صدا درآورند. استفاده از ترکیب دوربین مداربسته و دزدگیر می تواند کمک بزرگی به امنیت یک فضا باشد.

درب های ضد سرقت

درب های ضد سرقت هم یکی دیگر از تجهیزات امنیتی هستند که در فضاهای مختلف نصب می شوند و از ورود سارقان و خلافکاران جلوگیری می کنند. این درب ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و هم به صورت الکترونیکی و هم با کلیدهای معمولی طراحی می شوند و به هیچ عنوان امکان ورود افراد غریبه را نمی دهند. درب های ضد سرقت در آپارتمان ها، مجموعه های مسکونی و نیز فضاهای اداری کاربردهای بسیار زیادی دارد.

خرید تجهیزات امنیتی با قیمت مناسب

فروشگاه های معتبر زیادی برای خرید تجهیزات امنیتی به صورت حضوری و یا آنلاین وجود دارد که یکی از آنها مجموعه دوربین مارکت است که برندهای معتبر دوربین های امنیتی و دزدگیرهای اماکن را با قیمت های مناسب و گارانتی معتبر به فروش می رساند.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

حمل و نقل همواره موضوعی پیچیده برای انسان ها بوده است و از زمان های دور تا به حال، تلاش های زیادی برای اختراع وسایل نقلیه برای تردد راحت تر صورت گرفته است. اختراع خودرو یکی از بزرگ ترین و مفیدترین اختراعات بشر بوده است که حمل و نقل را دگرگون کرد؛ زیرا پس از آن به جای استفاده از حیوانات یا انسان ها برای رفتن از جایی به جای دیگر و یا حمل بار، از یک اتومبیل که با سوخت حرکت می کرد، استفاده می شد. پیدایش صنعت خودروسازی، سرآغاز دنیای مدرن و صنعتی امروز بوده است که تاثیرات آن بر زندگی انسان ها کاملا مشهود است.

صنعت خودرو در ایران، تاریخ طولانی ای دارد و از ورود اولین خودروها به ایران در دوره قاجار تا تاسیس اولین کارخانه خودروسازی در کشور در سال 1341، تغییرات زیادی را تجربه کرده است و مسیر درازی را از پیکان تا خودروهای لوکس امروزی پیموده است. در این مقاله برخی از پرفروش ترین و محبوب ترین خودروهای تولیدی ایران را مورد بررسی قرار می دهیم؛ بنابراین اگر به شناخت این خودروها علاقه مند هستید، این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

پراید؛ پرمصرف ترین خودروی ایرانی

خودروی پراید یکی از پرفروش ترین و پرمصرف ترین خودروهای ایرانی است که توسط شرکت سایپا تولید می شود و به دلیل قیمت مناسب تری که نسبت به مدل های دیگر خودروهای داخلی دارد، استفاده زیادی در میان مردم دارد و بیشترین خودرویی که در خیابان ها مشاهده می کنیم، رنگ های متفاوتی از این خودرو است. پراید یک خودروی سواری است که مدل های متنوعی دارد که هر کدام با نامی مختص به خود شناخته می شوند؛ پراید 111، 131، 132، 141 و 151 برخی از مدل های مشهور این ماشین هستند. قطعات زیادی در داخل این خودرو شرکت سایپا طراحی شده اند که به دلیل پرمصرف بودن این خودرو، قیمت های مناسبی دارند و نیز در دسترس می باشند. برای اطلاع از قیمت لوازم جانبی کولر پراید مانند قیمت کمپرسور کولر پراید می توانید به سایت مجموعه ای سی خودرو مراجعه کنید و مدل های متنوعی از این قطعات جانبی را با بهترین قیمت های موجود در بازار مشاهده کنید.

پژو 206؛ خودروی محبوب نسل جوان ایران

خودروی پژو 206 محصولی از شرکت ایران خودرو و نمونه مونتاژ شده ای از برند پژو فرانسه است که در داخل ایران ساخته می شود. این خودرو در چند مدل در بازار عرضه می شود که یکی از آنها مدل SD یا صندوق دار و یا 206 معمولی با صندوق کوچک تر است. این خودرو سرعت و شتاب بسیار بالایی دارد و یکی از خودروهای راحت و پرطرفدار می باشد. قطعات یدکی این خودرو نیز در کشور موجود می باشد و افرادی که این ماشین را خریداری می کنند، از این بابت نگرانی ای نخواهند داشت. قیمت این خودرو در سال های اخیر به یک باره افزایش پیدا کرده است و امروزه جزء خودروهای گران محسوب می شود.

کلام پایانی

حال که با پرفروش ترین و محبوب ترین خودروهای ایرانی آشنا شدیم، کمی درباره نگه داری و مراقبت از این خودروها و نیز امکانات آن صحبت خواهیم کرد. هر چند که این خودروها با سطح کیفی قابل قبولی تولید می شوند، اما عمر خودرو و قطعات آن به استفاده درست از امکانات این خودرو بستگی دارد. به طور مثال، قطعات کولر خودرو یکی از مهم ترین اجزایی هستند که در این ماشین ها طراحی می شوند و خراب شدن آنها می تواند هزینه زیادی برای صاحب خودرو داشته باشد. اگر قصد تعویض هر کدام از قطعات کولر به دلیل خرابی را دارید، می توانید از طریق فروشگاه های آنلاین معتبر فروش این قطعات مانند ای سی خودرو به راحتی این محصولات را سفارش دهید.

  • armin moghim